۰

طرز تهیه پلمنی روسی

غذاهای بین المللی ضمن اینکه می تواند در تنوع بخشیدن به لیست غذاهای هفتگی ما کمک کند ، ما را با سلیقه و ذائقه مردم مختلف دنیا در نقاط مختلف آشنا می کند و آشپزی برای ما انگیزه جدیدی ایجاد می کند. در بین این همه کشور و این تنوع غذاهای بین المللی و غذاهای خارجی ، غذاهای روسی امروزه در ایران طرفداران زیادی دارند و با سلیقه و ذائقه ما ایرانی ها خیلی سازگارندو بسیار نزدیک به سلیقه ما هستند .
کد خبر: ۲۲۹۳۱۲
۱۶:۱۹ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، غذاهای بین المللی ضمن اینکه می تواند در تنوع بخشیدن به لیست غذاهای هفتگی ما کمک کند ، ما را با سلیقه و ذائقه مردم مختلف دنیا در نقاط مختلف آشنا می کند و آشپزی برای ما انگیزه جدیدی ایجاد می کند. در بین این همه کشور و این تنوع غذاهای بین المللی و غذاهای خارجی ، غذاهای روسی امروزه در ایران طرفداران زیادی دارند و با سلیقه و ذائقه ما ایرانی ها خیلی سازگارندو بسیار نزدیک به سلیقه ما هستند .

مواد لازم:
گوشت چرخ کرده گوساله
500 گرم
پیاز
1 عدد
سیر
2 حبه
نمک فلفل
مقدار کافی
آرد
1/2 فنجان
تخم مرغ
2 عدد
اب
1/2 لیوان
روغن مایع
مقدار کافی

از جمله غذاهای معروف روسی و رایج بین ما ایرانی ها که حتما همه ما نام آن را بارها شنیده ایم و خودمان ان را تهیه کرده و خورده ایم ، بیف استراگانف و چیکن استراگانف می باشد . اما در بین غذاهای معروف روسی ، شاید کمتر کسی پیدا شود که نام غذای روسی پلمنی را شنیده باشد و ان را خورده باشد .این غذا ی روسی شبیه پیراشکی خودمان است و شامل یک خمیر است که داخل ان را با مواد مختلفی از گوشت گوساله و مرغ و ...پر می کنند.این غذا ی روسی برای وعده غذایی شام و یا بعنوان یک فینگر فود زیبا و کم چربی و خوشمزه قابل استفاده است.

در این مطلب طرز تهیه پلمنی روسی را که شامل گوشت چرخ کرده گوساله و آرد و سیر و پیاز و تخم مر غ و نمک و فلفل و اب است را برایتان می نویسم و امیدوارم ان را در منزل تهیه کرده و از خوردنش برای وعده غذایی شام لذت ببرید.فقط توجه داشته باشید که این غذای روسی در اب و نمک جوشانیده می شود و برخلاف پیراشکی های ما در روغن مایع سرخ نمی شود و یا در فر پخته نمی شود .
مرحله اول تهیه پلمنی روسی :

ابتدا و برای شروع تهیه این غذای روسی و خوشمزه ، خمیر غذا را تهیه می کنیم ، برای این منظور داخل یک ظرف 1/2 فنجان آرد و 2 عدد تخم مرغ و 1/2 لیوان آب و کمی نمک را می ریزیم و انها را با هم خوب مخلوط می کنیم و سپس به خمیر تهیه شده برای مدت 30 دقیقه استراحت می دهیم.

مرحله دوم تهیه پلمنی روسی :

سپس در ادامه در این مرحله ، سراغ تهیه مواد میانی این پیراشکی روسی می رویم ، پس 1 عدد پیاز را شسته و ان را پوست گرفته و به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و سپس داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و پیاز را در روغن تفت می دهیم تا طلایی و سبک شود.سپس 2 حبه سیر را پوست کنده و له می کنیم و به تابه پیاز اضافه می کنیم و ان را تفت می دهیم تا بوی سیر بلند شود.

مرحله سوم تهیه پلمنی روسی :

سپس در ادامه 500 گرم گوشت چرخ کرده گوساله را به گوشت و پیاز تفت داده مرحله قبل اضافه می کنیم و گوشت را تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند و بپزد.سپس نمک و فلفل را به مقدار کافی به گوشت اضافه می کنیم تا مزه دار شود.اکنون مواد میانی پلمنی ما آماده است.

مرحله چهارم تهیه پلمنی روسی :

سپس در ادامه بعد از 30 دقیقه استراحت خمیر تهیه شده در مرحله اول ، مجددا سراغ خمیر پیراشکی می رویم و از خمیر چونه هایی به اندازه گردو بر می داریم و ان ها را با وردنه روی یک سطح صاف و آرد پاشی شده باز و پهن می کنیم و از مواد گوشتی مرحله قبل کمی داخل خمیر پلمنی قرار می دهیم. سپس لبه های خمیر را روی هم می گذاریم و فشار می دهیم و سپس ابتدا و انتهای ان را به هم می رسانیم ( مانند دو شکل زیر ) .این کار را برا ی تمام خمیر ها انجام می دهیم.

مرحله پنجم تهیه پلمنی روسی :

سپس در ادامه در این مرحله باید پلمنی ها را پخت ، پس در یک قابلمه آب و نمک می ریزیم و قابلمه را روی گاز می گذاریم و زیر گاز را روشن می کنیم و پلمنی های تهیه شده را داخل قابلمه می گذاریم و ان را در اب و نمک برای مدت 7 دقیقه می جوشانیم تا پلمنی روسی ما بپزد و اماده شود.

مرحله ششم تهیه پلمنی روسی :

سپس در ادامه در این مرحله ، وقتی پلمنی ها آماده شد ان را از اب بیرون می اوریم و پلمنی روسی را در ظرف مناسب می گذاریم و برای شام آن را همراه با سس تند و سالاد و سبزی خوردن و ... میل می کنیم. نوش جان

منبع : مامی فود

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: