۰

آمریکا سراسر صحنه اعتراض به نژادپرستی

نزدیک به دو هفته از جرقه تراژدیک شهر مینیاپولیس و شعله‌ور شدن آتش خشم و اعتراض مردم آمریکاع علیه نژادپرستی می‌گذرد و به رغم ادعای دونالد ترامپ مبنی بر فروکش کردن اعتراض‌ها، خیابان‌های ایالات و شهرهای مختلف این کشور همچنان صحنه حضور انبوه مردم معترض به رویکردهای ضدبشری و تبعیض محور حکومت ایالت متحده است.
کد خبر: ۲۲۹۲۸۰
۱۴:۱۳ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، نزدیک به دو هفته از جرقه تراژدیک شهر مینیاپولیس و شعله‌ور شدن آتش خشم و اعتراض مردم آمریکاع علیه نژادپرستی می‌گذرد و به رغم ادعای دونالد ترامپ مبنی بر فروکش کردن اعتراض‌ها، خیابان‌های ایالات و شهرهای مختلف این کشور همچنان صحنه حضور انبوه مردم معترض به رویکردهای ضدبشری و تبعیض محور حکومت ایالت متحده است.

 بدون خستگی و با انگیزه بالا برای مقابله با نژادپرستی، مردم آمریکا در واشنگتن پایتخت این کشور هر روز به خیابان‌های می آیند. رادیو ان.پی.آر آمریکا با اشاره به حضور گسترده معترضان در واشنگتن، حرفهای ترامپ را درباره کم شدن دامنه اعتراض ها دروغ دانست.

شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا هم روز گذشته شاهد حضور هزاران معترض به رویکردهای نژادپرستانه حاکمان آمریکا به ویژه شخص دونالد ترامپ بود.
مردم آمریکا چه شهروندان سفید پوست و رنگین پوست با حضور گسترده در این تظاهرات، شعار مخالفت با نژادپرستی سر دادند و خواستار پایان بخشیدن به بیش از یک قرن تبعیض نژادی در آمریکا شدند.

واکنش گسترده به اداعای ترامپ
یک کار بر شبکه اجتماعی توئیتر در پاسخ به توئیت دونالد ترامپ مبنی بر کاسته شدن از شمار معترضان در خیابان‌های اطراف شهر واشنگتن دی. سی و دیگر نقاط آمریکا که آنرا مدیون نیروهای امنیتی و نظامی می‌داند، با ضمیمه کردن تظاهرات امروز در واشنگتن دی. سی برای رئیس جمهوری آمریکا نوشت، امروز (۱۸ خردادماه) پرشورتر و پرجمعیت‌تر از گذشته هزاران معترض در برابر کاخ سفید در حمایت از «اهمیت داشتن جان سیاهپوستان» ایستاده‌اند.

توئیت ترامپ یعنی دروغ

«رادیو عمومی ملی» آمریکا موسوم به «ان. پی. آر» (npr) نیز در واکنش به این توئیت ترامپ در حساب توئیتری خود، با قرار دادن تصویری از حضور هزاران معترض در اطراف بنای یادبود جرج واشنگتن در مقابل کاخ سفید نوشت: هرزمان ترامپ توئیت کرد بدانید که دروغ می‌گوید.

انکار حضور ده ها هزار معترض در فلادلفیا

کاربر دیگری نیز در اثبات دروغ بودن ادعای ترامپ مبنی بر فروکش کردن دامنه اعتراض‌ها در آمریکا پس از گذشت ۱۲ روز بخشی از کلیپ ویدئویی شبکه خبری آمریکایی «ان. بی. سی» از اعتراض‌های هزارن نفری در فلادلفیا آمریکا نوشت: ترامپ چه میدان که گستردگی جمعیت تا چه‌اندازه‌ای است زمانی که در محفظه آهنین در زیر کاخ سفید خود را مخفی می‌کند.
اعتراض‌ها به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست چهل و شش ساله آمریکایی توسط پلیس شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا وارد دوازدهمین شب خود شده و رسانه‌های آمریکایی، گستردگی این اعتراض‌ها را با تظاهراتی مقایسه می‌کنند که در سال ۱۹۶۸ در پی ترور «مارتین لوترکینگ» رخ داد.
واکنش‌های خشم‌آلود به قتل فلوید ترامپ را با یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ریاست جمهوری‌اش مواجه کرده است.
او خواستار سرکوب اعتراضات شده بود بطوریکه شبکه تلویزیونی سی ان ان ۱۸ خرداد ماه فاش کرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا خواستار استقرار ۱۰ هزار نیروی ارتش در شهرهای مختلف این کشور برای سرکوب اعتراض‌ها بوده است.
بنابراین گزارش «مارک اسپر» وزیر دفاع و «مارک میلی» رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا با این تصمیم ترامپ مخالفت کردند؛ اسپر با وجود مخالفت با نظر ترامپ، یکهزار و ۶۰۰ نیروی ارتش را به واشنگتن پایتخت آمریکا اعزام کرد اما ۵ هزار نیروی گارد ملی حاضر در آن منطقه نیازمند کمک این نیروها برای سرکوب ناآرامی‌ها نشدند.

از سراسر وب
Yektanet: Stay Home
نیم ست یاقوت کبود الماس تراش نقره زنانه طرح گیلدا‌‌‌

نیم ست یاقوت کبود الماس تراش نقره زنانه طرح گیلدا‌‌‌
خرید آنلاین از مجموعه غذای آش و حلیم سید در اسنپ‌فود

خرید آنلاین از مجموعه غذای آش و حلیم سید در اسنپ‌فود
تخفیف تکرار نشدنی هارد دیسک یک ترابایتی! (فقط امروز)

تخفیف تکرار نشدنی هارد دیسک یک ترابایتی! (فقط امروز)
تخفیف ویژه تفنگ‌های دیجی‌کالا (فقط امروز)

تخفیف ویژه تفنگ‌های دیجی‌کالا (فقط امروز)
حالا وارد سامانه مرجع سهام عدالت شوید و استعلام بگیرید (سامانه سعدی)

حالا وارد سامانه مرجع سهام عدالت شوید و استعلام بگیرید (سامانه سعدی)

"گران" ترین خانه تهران را در "اینپین" بیابید (+ قیمت)

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: