۰

فائو زنگ هشدار گرسنگی در جهان را به صدا درآورد

بزرگترین موضوعی که می‌تواند امنیت غذایی ایران را تهدید کند در زمان حاضر ملخ‌های صحرایی است.
کد خبر: ۲۲۹۲۶۲
۱۲:۲۷ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹

فائو زنگ هشدار گرسنگی در جهان را به صدا درآورد

رئیس بخش توسعه اقتصادی و اجتماعی فائو در پاسخ به اینکه چه کشورهایی برای تأمین امنیت غذایی خود در زمان کرونا با مشکلات جدی مواجه هستند، گفت: آمار گرسنگی در برخی از کشورها به‌شدت بالا است و نقاط مهم آسیب‌پذیر در ۵۰ کشور شناسایی شده است.

کشاورزی جهان در زمان درگیری با بیماری جهانگیر و منحوس کرونا شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند؛ برخی از کشورها که با کمبود تولید مواجه هستند به‌هرنحوی نیاز خود را از محل واردات تأمین می‌کنند و از طرفی برخی از کشورهای صادرکننده بزرگ محصولات کشاورزی به‌دلیل محدودیت‌های نقل و انتقال کالا میان کشورها، حتی محصولات خود را از زمین برداشت نکرده‌اند و قیمت مواد غذایی در آن کشورها با افت مواجه شده است.

ماکسیمو تورِرو معاون مدیرکل فائو و رئیس بخش توسعه اقتصادی و اجتماعی فائو و اقتصاددان ارشد فائو در گفتگویی با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم که به‌صورت مکتوب انجام شده است به این موارد اشاره کرد و درباره گرسنگی شدید در 50 کشور جهان هشدار داد که کرونا جدی‌ترین چالش‌ها را ایجاد کرده است.

وی اما درباره ایران اظهار داشت: بزرگترین موضوعی که می‌تواند امنیت غذایی ایران را تهدید کند در زمان حاضر ملخ‌های صحرایی است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: