۰

خواص شگفت‌انگیز گل نسترن از تقویت مو تا درمان سنگ کلیه

یک متخصص طب سنتی درباره خواص شگفت‌انگیز میوه و دمنوش گل نسترن توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۲۲۹۲۰۹
۰۹:۲۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، محمدرضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی درباره فواید گل نسترن، اظهار کرد: نسرین و یا گل نسترن در طب سنتی ایران دارای مزاج گرم و خشک بوده و بوییدن آن باعث تقویت قلب، مغز و حواس می‌شود.

او افزود: نوشیدن دمنوش گل نسترن برای ورم‌ حلق، لوزه‌ها و تپش قلب مفید بوده و تقویت کننده معده و کبد است.
تقویت موها با گل نسترن

حاجی حیدری با اشاره به تاثیر گل نسترن بر تقویت مو، اظهار کرد: استفاده از گل نسترن به طور موضعی همراه با حنا روی موی سر باعث تقویت مو خواهد شد. همچنین روزانه مصرف دو تا چهار گرم گل خشک نسترن به مدت یکسال از سفید شدن موی سر پیشگیری می‌کند.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه گل نسترن با نام علمی Rosa canina یکی از گیاهان دارویی است، تاکید کرد: گل، دانه و میوه گل نسترن خواص درمانی زیادی دارد که به صورت جوشانده و دم کرده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فواید درمانی گل نسترن

حاجی حیدری درباره فواید درمانی گل نسترن، گفت: از عمده کاربرد‌های درمانی گل نسترن که در مطالعات و بررسی‌های علمی مورد تایید قرارگرفته است، می‌توان به درمان اختلالات مجاری ادراری تحتانی، درمان سنگ‌ کلیه، درمان سنگ کیسه صفرا و پیشگیری از سرماخوردگی اشاره کرد.

او ادامه داد: مصرف دمنوش گل نسترن در درمان نقرس، آرتروئید روماتیسم و مشکلات کیسه صفرا بسیار مفید است. همچنین میوه نسترن خواص درمانی زیادی دارد و سرشار از ویتامین C، مواد معدنی نظیر منگنز، آهن، کلسیم و فسفر است.

ضدالتهاب بودن دمنوش گل نسترن

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه اثر ضد التهابی گل نسترن در مطالعات انجام شده تایید شده است، تاکید کرد: به منظور درمان سنگ‌های کلیوی و سنگ کیسه صفرا حدود سی گرم میوه نسترن را در ۳۰۰ میلی گرم آب به مدت ۵ دقیقه با حرارت ملایم جوشانده و سپس به مدت ۱۵ دقیقه آن را دم کنید. لازم است به مدت یک ماه و هر روز سه نوبت از این دمنوش را میل کنید تا نتایج مثبت حاصل شود.

حاجی حیدری افزود: طبق مطالعات گوناگون علمی، هیچگونه عارضه خاص و تداخل دارویی برای مصرف دمنوش چه کسانی نباید از دمنوش گل نسترن استفاده کنند؟

این متخصص طب سنتی گفت: با توجه به اینکه دمنوش گل نسترن دارای مزاج گرم و خشک است، افراد گرم مزاج باید در فصول گرم با احتیاط آن را مصرف کنند. همچنین گیاه نسترن در دوران بارداری منع مصرف دارد.

حاجی حیدری در پایان یادآوری کرد: دوره درمان از طریق مصرف دمنوش گل نسترن بستگی به بیماری و پاسخ دهی بیمار دارد، برای مثال درمان سنگ‌های کلیوی و سنگ کیسه صفرا با دمنوش نسترن حدود یک ماه طول می‌کشد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: