۰

فشار شدید عربستان بر عراق برای کاهش سطح تولید نفت

خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی در سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اپک) گزارش داد: عربستان در حال اعمال فشارهای شدید بر عراق است تا این کشور تعهداتش در قبال کاهش تولید نفت مبتنی بر توافق اوپک پلاس را اجرا کنند.
کد خبر: ۲۲۹۱۵۸
۱۴:۴۱ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی در سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اپک) گزارش داد: عربستان در حال اعمال فشارهای شدید بر عراق است تا این کشور تعهداتش در قبال کاهش تولید نفت مبتنی بر توافق اوپک پلاس را اجرا کنند.

۳ منبع در اوپک به رویترز گفتند: تمدید کاهش ها منوط به بالارفتن سطح تمکین است و کشورهایی که در ماههای مه و ژوئن فراتر از سطح مورد نظر تولید داشتند، باید به اهداف مورد نظر پایبند باشند و از طریق کاهش هرچه بیشتر سطح تولید در ماههای جولای، آگوست و سپتامبر، هرگونه تولید اضافی نفت که در گذشته رخ داده را جبران کنند.

یک منبع در اوپک گفت که عراق با این تعهد اضافی موافقت کرده و براساس برآوردهای رویترز، عراق بدترین میانگین تمکین به کاهش سطح تولید را در ماه مه داشته است.

یک منبع دیگر به خبرگزاری رویترز گفت: سعودی ها در حال فشار شدید بر بغداد هستند تا به توافقات صورت گرفته پایبند باشد ونسبت به بهبود تعهدات کامل خود در خصوص کاهش سطح تولید نفت، متعهد شود.

منبع دیگری به همین خبرگزاری گفت: بغداد به دلیل ضعف پایبندی به توافق کاهش تولید، به دلایل فنی و تغییراتی که در دولت این کشور رخ داد، مورد سرزنش قرار گرفته است.

گفتنی است اوپک و متحدانش به رهبری روسیه امروز(شنبه) برای بررسی تمدید کاهش بی سابقه تولید نفت و وادار کردن اعضایی نظیر عراق و نیجریه به تمکین بیشتر در این خصوص تشکیل جلسه می دهند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: