۰

هشدار مصر نسبت به سوء استفاده داعش از بحران کرونا

وزیر خارجه مصر نسبت به افزایش خطر داعش و نیز سوء استفاده این گروه تروریستی از بحران کرونا هشدار داد.
کد خبر: ۲۲۹۰۶۵
۰۸:۴۵ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، وزیر خارجه مصر نسبت به افزایش خطر داعش و نیز سوء استفاده این گروه تروریستی از بحران کرونا هشدار داد.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر در نشست ائتلاف بین المللی ضد داعش که به دعوت وزیران خارجه آمریکا و ایتالیا و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، شرکت کرد.

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد، سامح شکری در این سخنرانی خود عنوان داشت، با وجود اینکه جامعه بین الملل به رسیدگی به پیامدهای کرونا مشغول است، اما باید ادامه تلاش‌های ائتلاف به منظور ممانعت از بلندپروازی‌های داعش جهت سوءاستفاده از این بحران درمانی برای انجام حملات تروریستی و ایجاد پناهگاه‌های امن جدید تضمین شود.

وزیر خارجه مصر گفت: ائتلاف باید اهمیت زیادی به موضوع افزایش خطر داعش در غرب آفریقا و منطقه ساحل و نیز تکمیل تلاش‌های ائتلاف برای شکست داعش و ممانعت از احیای این گروه در عراق و سوریه قائل شود.

شکری در خصوص مسئله نیروهای خارجی در سوریه و عراق نیز گفت: آن دستاوردی که ائتلاف در این خصوص محقق ساخته است، به دلیل نقش ترکیه جهت عضوگیری، آموزش و انتقال هزاران نیروی خارجی از سوریه به لیبی در حال تهدید است.

وی گفت: اقدام ترکیه در نقض‌های آشکار قانون بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت و اهداف ائتلاف بین المللی ایجاب می‌کند که ائتلاف برای بازداشتن هر چه سریع‌تر ترکیه از انجام این اقدامات و پایبندی به وظایف حقوقی‌اش وارد عمل شود.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: