۰

دستور فالح الفیاض برای بستن تمامی مقرهای حشد شعبی

فالح الفیاض، رئیس تشکیلات حشد شعبی دستوراتی را درخصوص ارتباطات و مقرهای حضور نیروهای حشد شعبی صادر کرد.
کد خبر: ۲۲۹۰۳۵
۱۰:۱۴ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، فالح الفیاض در بخشنامه‌ای دستور قطع ارتباطات سیاسی یا غیرسیاسی گروه‌های زیرمجموعه حشد شعبی را صادر کرد.

وی همچنین خواهان عدم به‌ کارگیری نام‌گذاری‌های پیشین این گروه‌ها در نبرد‌های قهرمانانه خود علیه داعش و در مقابل، به کارگیری نام‌های نظامی مصوب برای تیپ‌ها و تشکل‌ها طبق دستورالعمل صادره در سال ۲۰۱۹ شد.

الفیاض اعلام کرد تشکیلات حشد عشایر نیز بر اساس دستورالعمل اداری ۲۱۵۵ پس از تکمیل فعالیت‌های کمیته تشکیل شده برای ادغام این گروه‌ها مشمول بند ۱ می‌شود و این کمیته ۳۰ روز از تاریخ صدور این بخشنامه فرصت تکمیل اقدامات و فعالیت‌های خود را دارد.

الفیاض در ادامه بر پایبندی نیروهای حشد شعبی به قطع ارتباط با همه گروه‌های سیاسی، حزبی و اجتماعی تاکید کرد، بدین جهت که به موجب قانون، این نیروها مجاز به فعالیت سیاسی در قالب حشد شعبی نیستند.

رئیس تشکیلات حشد شعبی با اشاره به ضرورت بستن تمامی دفاتر و مقرهای گروه‌های زیرمجموعه حشد شعبی در داخل شهرها، بر تصویب طرح نهایی اسکان تشکل‌های حشد شعبی طبق ضوابط موجود درخصوص نیروهای مسلح تاکید کرد.

الفیاض همچنین بر ممانعت از هر گونه فعالیت خارج از چارچوب حشد شعبی به عنوان یک سازمان نظامی مستقل و بخشی از نیروهای مسلح عراق که وابسته به فرماندهی کل نیروهای مسلح هستند، تاکید کرد.

رئیس تشکیلات حشد شعبی در پایان عوامل و گروه‌های زیرمجموعه متخلف را مسئول قانونی عدم اجرای این دستورات عنوان و تصریح کرد اداره امنیت حشد شعبی مسئول پیگیری هر گونه تخلف در این باره است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: