۰

شکایت علیه سیسی و چند مقام ارشد مصر در آمریکا

یک فعال سیاسی مصری- آمریکایی دادخواستی در دادگاه واشنگتن علیه مقامات ارشد فعلی و سابق مصر ارائه کرد و گفت وی در دوره پس از برکناری محمد مرسی تقریبا به مدت دو سال در مصر بازدشت و شکنجه شده است.
کد خبر: ۲۲۸۹۳۷
۱۵:۰۹ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه واشنگتن پست نوشت: این دادخواست که توسط محمد سلطان(۳۲ ساله)، شهروند مصری آمریکایی روز گذشته(دوشنبه) در دادگاهی در ایالت کلمبیا در پایتخت آمریکا ارائه شد، "حازم الببلاوی"، نخست وزیر پیشین مصر را به عنوان اولین متهمی که در زمان نخست وزیری‌اش با وی بدرفتاری کرده، هدف قرار داد.

این دادخواست همچنین عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور فعلی وعباس کامل، مدیر سابق دفتر وی که در حال حاضر ریاست سرویس اطلاعات مصر را به عهده دارد و سه مقام پیشین در وزارت کشور را شامل می‌شود و سلطان در این دادخواست خواستار پیگرد قانونی آنها در صورت حضورشان در آمریکا شده است.

این روزنامه می‌نویسد: دادخواست ۴۶ صفحه‌ای که توسط صلاح سلطان، فرزند یکی از رهبران اخوان المسلمین ارائه شده ، براساس قانونی است که در سال ۱۹۹۱ در ایالات متحده صادر شد و به نجات یافتگان از شکنجه اجازه می‌دهد تا از شکنجه گران خود برای جبران خسارت وارده به آنها شکایت کنند.

روزنامه واشنگتن پست در ادامه آورده است: این فعال برجسته و فارغ التحصیل دانشگاه اوهایو- که در تظاهرات‌ها علیه مرسی در سال ۲۰۱۳ زخمی شد - در دادخواست خود تاکید کرد که وی در مدت ۶۴۳ روز بازداشت در مصر مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفت.

روزنامه مذکور به نقل از وی می‌نویسد، او در بازداشت ۲۱ ماهه در معرض تلاش برای "ترور" و رفتار وحشیانه قرار گرفته است. زیرا نقض‌های مقامات مصر علیه اپوزوسیون اسلام‌گرا و لیبرال‌ها را افشا کند.

به گزارش این روزنامه، رهبران خارجی اکثراً از دادخواست‌های مدنی در ایالات متحده مصون هستند، اما قانون حمایت از قربانیان شکنجه اجازه می‌دهد تا علیه افراد دخیل در عملیات شکنجه در هر نقطه از جهان در صورت حضور در ایالات متحده، دادخواست‌هایی ارائه شود و دیگر در کشورشان در راس قدرت نباشند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: