۰

بروز اختلاف بین کابل و طالبان در مورد آمار زندانیان آزاد شده

دولت افغانستان و گروه طالبان در خصوص تعداد زندانیان آزاد شده در چارچوب توافق آتش بس دچار اختلاف شدند.
کد خبر: ۲۲۸۸۴۶
۰۸:۵۴ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، طالبان و دولت افغانستان درباره آمارهای منتشر شده درباره آزادی زندانیان دچار اختلاف شده اند بطوریکه گروه طالبان آمار دولت افغانستان از زندانیان آزاد شده را رد کرده است.

طالبان اعلام کرده تا کنون تنها دو هزار و ۲۸۴ عضو این گروه از زندان‌های دولتی آزاد شده‌اند.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توییترش نوشت که ادعای دولت کابل مبنی بر آزادی بیش از ۲۷۰۰ زندانی طالب حقیقت ندارد.

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان شنبه‌شب اعلام کرده بود که ۷۱۰ زندانی گروه طالبان در روزهای جمعه و شنبه آزاد شده‌اند. این دفتر همچنین اعلام کرد که پیش از آن نیز دو هزار زندانی طالب از زندان‌های مختلف کشور آزاد شده بودند.

بر اساس این آمار دفتر شورای امنیت ملی، شمار زندانیان رها شده طالبان به بیش از دو هزار و ۷۰۰ تن رسیده اما طالبان این آمار را قبول ندارد.

گروه طالبان نیز اعلام کرد که با آزادی ۷۳ زندانی دیگر از زندانیان وابسته به دولت افغانستان، شمار کل زندانیان آزاد شده از سوی این گروه که بر اساس توافقنامه صلح آزاد شده‌اند، به ۴۲۰ تن رسیده است.

حکومت افغانستان، می‌گوید که تمامی گام‌ها برای آغاز گفتگوهای صلح از جمله رهایی زندانیان طالبان را برداشته و اکنون آمادگی کامل برای گفتگوهای بین‌افغانی را دارد.

در همین رابطه روز شنبه عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان اعلام کرد که قرار است تا دو هفته دیگر گفتگوها با طالبان آغاز شود.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: