۰

تلاش عربستان برای نفوذ به اداره اوقاف قدس

یک روزنامه اسرائیلی از تماس هایی میان عربستان و رژیم صیهونیستی به هدف نفوذ سعودی ها به تشکیلات اداره اوقاف قدس اشغالی در راستای تسهیل اجرای معامله قرن و پیشبرد آن خبر داد.
کد خبر: ۲۲۸۸۰۳
۱۳:۱۹ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، یک روزنامه اسرائیلی از تماس هایی میان عربستان و رژیم صیهونیستی به هدف نفوذ سعودی ها به تشکیلات اداره اوقاف قدس اشغالی در راستای تسهیل اجرای معامله قرن و پیشبرد آن خبر داد.

 روزنامه »اسرائیل هیوم» در این باره نوشت: از ماه دسامبر گذشته تماس هایی میان اسرائیل و مقامات سعودی با میانجی گری آمریکا برقرار است و هدف از آن اضافه کردن نمایندگانی از عربستان به تشکیلات اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی است.

دیپلمات های بلندپایه سعودی و آگاه از جزئیات این تماس ها به روزنامه مذکور گفته اند: سخن از تماس های حساس و بسیار محرمانه ای است که توسط تیمی از دیپلمات ها و مقامات بلندپایه امنیتی اسرائیلی، آمریکایی و سعودی به عنوان بخشی از تماس ها برای پیشبرد معامله قرن در حال انجام است.

همین روزنامه به نقل از یک دیپلمات بلندپایه سعودی آورده است: اردن که از جایگاه ویژه و منحصر به فردی در اداره امور اوقاف اسلامی در مسجدالاقصی برخوردار است با هرگونه تغییر در تشکیلات و زیرمجموعه های اداره اوقف اسلامی قدس مخالفت کرده اما موضع اردن در پی فعالیت های اخیر ترکیه در قدس شرقی از جمله مسجدالاقصی تغییر کرده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: