۰

درخواست اتحادیه اروپا از عربستان برای آزادی شاهزادگان

خبرگزاری فرانسه می‌گوید سندی را مشاهده کرده که طی آن اتحادیه اروپا از رژیم عربستان سعودی خواسته هرچه زودتر شاهزاده‌های بازداشتی را آزاد کند.
کد خبر: ۲۲۸۷۹۸
۱۳:۰۷ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، خبرگزاری فرانسه می‌گوید سندی را مشاهده کرده که طی آن اتحادیه اروپا از رژیم عربستان سعودی خواسته هرچه زودتر شاهزاده‌های بازداشتی را آزاد کند.

گروهی از نمایندگان اتحادیه اروپا در ماه فوریه به عربستان سعودی سفر کردند و طی این سفر از مقامات این کشور خواستند سلمان بن‌عبدالعزیز، پدرش و بقیه شاهزاده‌های زندانی را آزاد کنند. این شاهزاده‌ها در تلاش محمدبن سلمان ولیعهد عربستان برای حفظ قدرت به زندان افتاده‌اند و هنوز هیچ اتهام یا دادگاهی برای آنها معرفی نشده است. اروپا به خصوص فرانسه به شدت به دنبال آزادی سلمان بن‌عبدالعزیز محقق ۳۷ ساله و فارغ‌التحصیل سوربون هستند و معتقدند او هیچ عملکرد سیاسی و اقتصادی ندارد و تنها به دنبال توسعه کشورهای فقیر بوده است. سلمان بن‌عبدالعزیز و پدرش از سال ۲۰۱۸ در زندان به سر می‌برند.

با این حال درخواست هیات نمایندگی پارلمان اروپا برای آزادی شاهزاده‌های سعودی پاسخی از سوی محمدبن سلمان دریافت نکرده است. بسیاری معتقدند محمد بن سلمان برای تحکیم قدرت خود و رسیدن به پادشاهی عربستان اقدام به ساکت کردن مخالفان خود از خاندان سعودی می‌کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: