۰

جمعیت العمل الاسلامی بحرین تجدید بنای جنة البقیع را مطرح کرد

جمعیت العمل الاسلامی بحرین اعلام کرد: ما در هشتم شوال روز جهانی بقیع از امت اسلامی می خواهیم در این عرصه با موضع گیری و از طریق فعالیت و تلاش ساخت بنای جنة البقیع را مطالبه کنند.
کد خبر: ۲۲۸۷۳۲
۰۸:۵۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، فرید احمد حسن نویسنده مقاله روزنامه بحرینی الوطن در راستای اقدامات طائفی گری رژیم آل خلیفه، به مزارها و قبور شیعیان توهین نموده و این اماکن را موثر در شیوع بیماری کرونا معرفی کرده است.

در همین راستا جمعیت العمل الاسلامی بحرین این اقدام نویسنده وابسته را محکوم و اعلام کرد: توهین های مکرر به ملت بحرین و مقدساتش از طریق سخن گوهای مزدور آنها رفتار و شیوه آل خلیفه است و این توهین ها در زمینه جنگ با هویت دینی ، تاریخی ملت بحرین و در زمینه جنگ عقیده سیاسی و طائفی گری دولتی که دشمن اکثریت ملت بحرین هستند، صورت می گیرد.

با همه ادعاهای همزیستی مسالمت آمیز با نژادها و مذاهب مختلفی که مقامات آل خلیفه همیشه مدعی آن هستند و تبلیغ می کنند، توهین به اکثریت شیعیان در بحرین روشی تکراری است که از طریق رسانه های آل خلیفه و سخن گوهای آنها بدون مانع و حساب و نظارتی انجام می شود .

آنچه به طور خاص "فرید احمد حسن" در یکی از روزنامه های منتشر شده روز جمعه گذشته مطرح کرد؛ یکی از توهین هایی است که به مزار ها و قبور شیعیان نموده است.

از آنجا که بسیاری از کشورهای جهان در حال آمادگی هستند تا با احتیاط با ویروس همه گیر کرونا همزیستی کنند و شروع به بازگشایی مراکز تجاری ، تجارت ، گردشگری و مسافرت کردند، فرید احمد چیزی جز حرم های شیعه پیدا نکرده تا آن را متهم کند؛ چرا که او فراموش کرده این زیارتگاه ها یکی از پاک ترین مکان ها هستند .

بزرگترین منبع عفونت امروز در بحرین از مهاجرانی است که از خارج کشور می آیند. اتباع خارجی که توسط افراد موثر و صاحب نفوذ حکومت قاچاق می شوند ، بزرگترین کانون های جذب و شیوع بیماری همه گیر در هتل ها ، کافه ها و کاباره های حکومت فاسق و فاجر است و می خواهد راه را برای فعالسازی آن ها در آینده هموار کنند.

در واقع این سیاست روشمندی است که آل خلیفه برای تحقیر اکثریت ملت بحرین و توهین به عقائد و بزرگان و نمادهای دینی آنها انجام می دهد و باید گفت: "وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ و در فردای نزدیک شاهد آن خواهیم بود."

همچنین جمعیت العمل الاسلامی بحرین طی بیانیه ای اقدام آل سعود در تخریب بنای قبور ائمه اطهار (ع) را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است:

وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن مَّنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَن یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ وَسَعَیٰ فِی خَرَابِهَا( البقرة ١١٤)

بقاع و مراقد مطهر و مقدس پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) در طی قرون و نسل ها منبع عمیق هویت دینی و فرهنگی نزد همه مسلمانان به طور عام و برای شیعیان اهل بیت (ع) به شکل خاص بوده و همچنان ارتباط با این مرقدها،بقاع و زیارت گاه ها و تعظیم آنها نزد مردم جایگاه ویژه ای دارد.این مرقدها واسطه ارتباط معنوی با آسمان، صاحبان آنها،تاریخشان، ارزشها، اخلاق ، حرکت ها و فداکاری هایی است به رنگ زندگی این بزرگواران است.

بدون شک نیروهای استعماری، جنبش وهابیت را برای زیر سوال بردن مقدسات مسلمانان و تجاوز به مقدسات و مرقدهای مطهر تاسیس کردند، از محوریت و اهمیت این بقاع در هویت امت اسلامی و رسالت فرهنگی و شایسته آن آگاه بودند.

از این رو وهابیت بقیع را از بین برد و به کربلا حمله کردند و مکه و مدینه را محاصره نمودند، وسایل نفیس و ارزشمند حجره نبوی را به غارت بردند و به دشمنانی که وهابیت را ایجاد کرده بودند از این طریق خدمت کردند.

بقیع و مرقدهای مقدس نماینده هویت و تاریخ امت است و نبرد برای بقا و ساخت و ساز آن نبردی برای دین و عقیده این امت است.

ما در هشتم شوال روز جهانی بقیع از امت اسلامی می خواهیم در این عرصه با موضع گیری و از طریق فعالیت و تلاش، ساخت بنای جنة البقیع را مطالبه کنند و مرقدهای مقدس را احیا کنند تا تمام مسلمانان اجازه زیارت این اماکن مقدس را داشته باشند و می گوییم بقیع در باطن امت زنده است و هرگز نمی میرد.

 

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: