۰

مواردی که خبر از ویروسی شدن رایانه می‌دهند

شاید شما هم بارها با این مشکل مواجه شده‌اید که کامپیوترتان ویروسی شده است. در حالی‌که هر علامتی به خودی خود ممکن است نشان از وجود مشکل نباشد، اما احتمال این وجود دارد که رفتارهای غیرمنتظره در سیستم زنگ خطری باشند که باید به دنبال علت آن‌‌ها باشید. مواردی را برای شما بازگو می کنیم که نشان از ویروسی شدن کامپیوتر شما می دهد.
کد خبر: ۲۲۸۷۱۳
۱۶:۱۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، رایانه های شخصی دستگاه هایی هستند که در عین ویژگی های قابل توجه در کاربری، گاهی اوقات مشکلاتی را دربرمی گیرند که شاید چندان خوشایند نباشد. بنابراین بسیار مهم است که بدانیم ویروسی شدن رایانه شخصی ممکن است آسیب جدی به فایل های شخصی شما وارد کند. بنابراین به طور حتم باید از رایانه خود مراقبت داشته باشید تا با مشکلاتی مواجه نشود.

در این بین هیچ کس دوست ندارد یک کامپیوتر آلوده به ویروس‌ داشته باشد. به همین دلیل رعایت برخی نکات ایمنی و نصب نرم افزار آنتی‌ویروس قابل اعتماد بسیار مهم است. شما فقط با مراقبت و دور ماندن از چند تله متداول می‌توانید از نفوذ اکثر بدافزارها به دستگاه خود جلوگیری کنید. اگر نرم‌افزار آنتی‌ویروس به روزی داشته باشید تا حدی از شر ویروس‌های مخرب کامپیوتری در امان می‌مانید.

اگر نرم‌افزار آنتی‌ویروس قوی و به‌روزی داشته باشید به احتمال زیاد پیامی مبنی بر وجود ویروس دریافت می‌کنید چون آنتی‌ویروس به صورت مداوم کامپیوتر شما را اسکن می‌کند. این اتفاق سبب می‌شود که ویروس به راحتی تشخیص داده شود. اما اگر نرم‌افزار شما به‌روز نشده باشد یا ویروس بتواند برنامه آنتی ویروس را غیرفعال کند چه می‌شود؟ آیا علائمی وجود دارد که به ما یادآوری کند که کامپیوتر ما به ویروس آلوده شده است؟

ما در این مطلب قصد داریم شما را با مواردی که خبر از ویروسی شدن رایانه شخصی تان می دهد، آشنا سازیم.

ویروس موردی که به نابودی رایانه شخصی می انجامد

اگر کامپیوتر شما به خوبی قبل کار نمی‌کند باید بدانید که مشکلی پیش آمده است. برخی بدافزارها به فایل‌های مهم سیستمی نفوذ می‌کنند که به درست کار کردن کامپیوتر لطمه می‌زند و باعث خراب شدن آن می‌شود. اگر درست پس از اجرای یک برنامه خاص یا باز کردن یک فایل، کامپیوتر شما خراب شده، احتمالا پای یک ویروس یا بدافزار در میان است.

آیا کامپیوتر شما بسیار کندتر از گذشته کار می‌کند؟ گاهی اوقات کند شدن سرعت و عملکرد کامپیوتر از وجود بدافزار در سیستم خبر می‌دهد، زیرا کد مخرب شروع به تخلیه منابع پردازشی رایانه شما می‌کند. اگر روی کامپیوتر خود برنامه سنگینی اجرا نمی‌کنید اما کامپیوتر شما بسیار کند کار می‌کند، احتمالا دستگاه به ویروس آلوده شده است.

بعضی مواقع پیام‌های عجیبی دریافت می‌کنید که به شما می‌گویند نمی‌توانید به درایوهای خاصی دسترسی پیدا کنید. در همین راستا، اجرا نشدن برخی برنامه‌ها یا باز نشدن برخی فایل‌ها نیز ممکن است نتیجه آلوده شدن دستگاه به ویروس باشد. اگرچه هیچ یک از این‌ها وجود ویروس را تضمین نمی‌کنند اما همه علائمی هستند که نشان می‌دهند، دستگاه شما مشکل دارد.

اگر متوجه شدید که اندازه فایل حتی در صورت عدم دسترسی به آن فایل‌ها تغییر می‌کند، باز هم این احتمال وجود دارد که ویروس به فایل‌های شما نفوذ کرده باشد. و در آخر اینکه، اگر به منوهای ویندوز یا برنامه‌های نصب شده بر روی آن مراجعه کردید و با ظاهری عجیب و غیرمعمول روبرو شدید، یا متوجه وجود تغییراتی شدید، احتمالا قربانی حمله بدافزارها شده‌اید.

هنگام گشت و گذار در وب، ممکن است با پیام‌های هشداردهنده‌ای روبرو شوید که ادعا می‌کنند ویروسی در رایانه شما پیدا شده است و برای خلاص شدن از آن باید یک نرم‌افزار خاص را دانلود کنید. مراقب باشید! این پیام‌ها اغلب مواقع صرفا برای کلاهبرداری‌ هستند و شما را به دانلود نرم‌افزارهایی فرا می‌خوانند که به رایانه شما آسیب رسانده یا از شما جاسوسی می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

T

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: