از تاریخ:
تا تاریخ:

ضریح بقیع کجاست؟ + فیلم

در عهد ناصری با اراده خیرین ایرانی و حمایت تشکیلات قاجار، ضریحی برای ائمه بقیع(ع) ساخته شد. این ضریح را استاد حاج عباس فولادساز در اصفهان ساخت.
۱۰:۴۸ - ۱۱/۰۳/۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، در فیلمی که «فطرس مدیا»(مرکز سینمای مستند اسلامی) به مناسبت هشتم شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع به دست آل سعود که برابر با فردا، یازدهم خرداد است، منتشر کرده، حاج محمد فولادگر از نوادگان حاج عباس که خود نیز از ضریح‌سازان خبره اصفهان است، از ساخت ضریح ائمه بقیع به دست جدش گفته است.

ارنست هولستر، مهندس و عکاس آلمانی در زمان اتمام ساخت ضریح در اصفهان، تصویری از ضریح می‌گیرد که در حال حاضر در آلمان نگهداری می‌شود. او پشت این عکس نوشته است: «دری از فولاد برای مدینه، به سال ۱۸۹۳، اصفهان».

با تطبیق تصویر به یادگارمانده از ضریح ائمه بقیع با ضریح «سید شفتی» در مسجد «سید» اصفهان به شباهت بسیار این دو اثر هنری پی خواهید برد. گفته می‌شود بخشی از مسجد سید، کارگاه ساخت ضریح بوده است.

وهابیت ضریح حرم بقیع را ۲۴ سال پس از نصب نابود کرد، اما مشابه این ضریح تا امروز در مسجد «سید» اصفهان موجود است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
بر آل نحوس صهیونی لعنت
بر کودتای ویرانگر سقیفه لعنت
عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
: اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ ، وَآخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِكَ ، اَللّهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتى جاهَدَتِ الْحُسَيْنَ ، وَشٰايَعَتْ وَبٰايَعَتْ وَتٰابَعَتْ عَلىٰ قَتْلِهِ ، اَللّٰهُمَّ الْعَنْهُمْ جَميعاً ...
… “الّلهُــــــ مَّ ” “عَجِّــــــل ْ ” “لِوَلِیِّکَـ ـــــ ” “الْفَـــــــ ــرَجْ “.......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
لعنت خدا بر دشمن امیرالمومنین حیدر و اولادش