۰

آزادی دو زندانی با سابقه سیاسی پس از ۸ سال در بحرین

سازمان عفو بین الملل گزارش داد: مقامات آل خلیفه دو زندانی سیاسی را پس از هشت سال حبس در زندان مرکزی جو آزاد کردند.
کد خبر: ۲۲۸۶۲۶
۰۹:۵۷ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای اعلام کرد: مقامات آل خلیفه «ابراهیم احمد المقداد» و «جهاد صادق سلمان» را پس از گذراندن هشت سال حبس در زندان مرکزی جو آزاد کردند.

در این بیانیه آمده است: نظامیان آل خلیفه المقداد و سلمان را در تاریخ 23 ژوئیه 2012 میلادی در سن 15 و 16 سالگی بازداشت کردند. دادگاه های بحرین آنها را از طریق محاکمه هایی که براساس معیارهای عادلانه نبود، محکوم کردند و طبق قانون ضد تروریسم، این دو نوجوان به 10 سال حبس محکوم شدند.

براساس این بیانیه، المقداد در چارچوب حکم عفو پادشاهی در تاریخ 22 می به مناسبت عید فطر آزاد شد و سلمان نیز از بین یکهزار و 486 نفر در سایه تهدید جهانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام شد، آزاد شد.

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: المقداد و سلمان به دلیل شرکت در تظاهرات های ضد آل خلیفه در منطقه البلاد القدیم بازداشت شدند. آنها در زمان دستگیری نوجوان بودند و اجازه صحبت با خانواده شان یا تماس با وکیل را نداشتند. نظامیان آل خلیفه آنها را به قتل نیروهای پلیس، آشوب و هرج و مرج و آتش زدن طایر و پرتاب شیشه های آتش زا متهم کردند و آنها را مجبور کردند تا اتهام های وارده را امضا کنند.

این سازمان تاکید کرد: در طول سالهای گذشته، اقداماتی برای همبستگی با المقداد و سلمان انجام شد و نامه ها و پیام هایی دراین باره به مقامات بحرینی داده شد، اما همه اقدامات بدون فایده بود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: