۰

نتایج تحقیقات دانشگاه‌های لایپزیگ و برن درباره گرایش های افراطی

نتایج تحقیقات دانشگاه‌های لایپزیگ و برن در آلمان نشان می‌دهد که افراد دین‌دار، کمتر به سوی گروه‌های افراطی کشیده می‌شوند.
کد خبر: ۲۲۸۵۸۰
۱۵:۳۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، تحقیقات پژوهشگران ارشد در دانشگاه‌های لایپزیگ و برن نشان می‌دهد که دین‌داری می‌تواند مانعی برای پیوستن افراد به گروه‌ها و احزاب راست افراطی باشد. این تحقیقات به صورت مشترک توسط الکساندر یندل از مرکز تحقیقات افراطی‌گرایی و دموکراسی در دانشگاه لایپزیگ و پروفسور اشتفان هوبر، رئیس موسسه تحقیقات تجربی در حوزه ادیان در دانشگاه برن انجام شده است. آن‌ها به صورت مشترک به این نتیجه رسیده‌اند که دین‌داری نه‌تنها باعث افراط‌گرایی نمی‌شود، بلکه می‌تواند از پیوستن افراد به گروه‌های افراطی نیز جلوگیری می‌کند.

براساس این تحقیقات، کسانی که عضو کلیساهای کاتولیک یا پروتستان در شرق آلمان هستند و در فعالیت‌های کلیساها مشارکت دارند، کمتر از افراد دیگر برای پیوستن به گروه‌ها و احزاب راست افراطی داوطلب می‌شوند. نتایج این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که اعتقادات مذهبی، تحمل و سطح پذیرش افراد را در جامعه بالا می‌برد.

در عین‌حال، تحقیقات دانشگاه‌های لایپزیگ و برن بیانگر این واقعیت است که نگرش گروه‌های راست افراطی در شرق و غرب آلمان براساس خرافات و باورهای بی‌اساس شکل گرفته است.

الکساندر یندل در این باره می‌گوید: «تحقیقات ما نشان می‌دهد؛ افرادی که به شانس، طالع‌بینی و باورهای بی‌اساس اعتقاد دارند، خیلی سریع‌تر می‌توانند جذب گروه‌ها و احزاب افراطی شوند.»

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: