۰

اقامه نماز جمعه در کلیسای انجیلی مارتا آلمان

مسئولان کلیسای انجیلی مارتا، بخشی از فضای کلیسا را در اختیار اعضای مسجد دارالسلام قرار داده‌اند تا مراسم نماز جمعه با حضور نمازگزاران بیشتری برگزار شود.
کد خبر: ۲۲۸۵۷۹
۱۵:۳۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مسئولان کلیسای انجیلی مارتا، بخشی از فضای کلیسا را در اختیار اعضای مسجد دارالسلام قرار داده‌اند تا مراسم نماز جمعه با حضور نمازگزاران بیشتری برگزار شود.

هرچند ممنوعیت برگزاری مراسم مذهبی در آلمان به پایان رسیده، اما بحران کرونا، مشکل دیگری برای مسئولان مساجد آلمان ایجاد کرده است. براساس مقررات بهداشتی جدید، نمازگزاران باید با حفظ حداقل فاصله در کنار یکدیگر قرار گیرند. این در حالی است که اکثر مساجد آلمان، فضای کافی برای چنین اقدامی ندارند. در این شرایط، مسئولان کلیسای انجیلی مارتا، بخشی از فضای کلیسا را در اختیار اعضای مسجد دارالسلام قرار داده‌اند تا مراسم نماز جمعه با حضور نمازگزاران بیشتری برگزار شود.

دو ماه پیش، اعضای انجمن‌های اسلامی و مسئولان مساجد در برلین تصمیم گرفتند که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، نماز جمعه را تعطیل کنند، اما چندی پیش، دولت فدرال مجوز برگزاری مراسم مذهبی در سراسر آلمان را صادر کرد. براساس اطلاعیه دولت فدرال، نمازگزاران باید حداقل فاصله را با یکدیگر حفظ کنند. این در حالی است که بسیاری از مساجد، فضای کافی برای این کار ندارند.

در این شرایط، مسئولان کلیسای انجیلی مارتا در منطقه نئوکلن، اتاق‌های خود را در دسترس مسلمانان قرار دادند تا نمازهای جمعه در فضای بزرگتری برگزار شود. این اقدام مسئولان کلیسا سبب شد تا اعضای مسجد دارالسلام در ماه مبارک رمضان نیز بتوانند در کنار یکدیگر به دعا و نیایش بپردازند. مونیکا ماتیاس، کشیش جامعه پروتستان در این باره گفت: «از نظر ما، ماه رمضان بسیار ارزشمند است. علاوه بر این، چنین اقداماتی در دوران بحران می‌تواند به انسجام اجتماعی و ایجاد صلح در جامعه کمک کند.»

محمد طاها صبری، امام جماعت مسجد دارالاسلام نیز با تقدیر از این اقدام کلیسای پروتستان، حرکت آن‌ها را “عملی خیرخواهانه” نامید. مقامات دولت فدرال پیش از این اعلام کرده بودند که مساجد از نهم ماه مه با رعایت نکات بهداشتی باز خواهند شد. براساس مقررات جدید در آلمان، مسلمانان برای شرکت در مراسم نماز و نیایش باید ماسک بزنند، فاصله خود را با دیگر اعضای مسجد حفظ کنند و سجاده خود را به همراه داشته باشند. طبیعی است که بسیاری از مسلمانان به دلیل کمبود فضای مساجد، امکان شرکت در نماز جمعه را ندارد. با این وجود، با کمک کلیسای انجیلی در منطقه نئوکلن، ۱۰۰ نفر از اعضای مسجد دارلسلام در هفته گذشته توانستند در مراسم نماز جمعه شرکت کنند.

یکی از نمازگزاران در این رابطه گفت: «من از این اقدام کلیسای پروتستان شگفت‌زده شدم. بر اساس مقررات جدید بهداشتی، مسلمانان موظفند که با نگه‌داشتن حداقل فاصله با یکدیگر، نماز جمعه را برگزار کنند. این در حالی است که بسیاری از نمازخانه‌ها و مساجد آلمان فضای کافی برای برگزاری نماز جمعه را ندارند. اما اعضای کلیسای پروتستان فرصتی برای مسلمانان ایجاد کرده‌اند تا در کنار یکدیگر نماز بخوانند و این اتفاق خوبی است. ما از مسئولان و اعضای این کلیسا متشکریم.»

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: