۱

تعویق دادگاه عامل حمله به مساجد کرایست‌چرچ به دلیل کرونا

به دلیل شیوع ویروس کرونا، دادگستری کرایست چرچ اظهار داشت که حضور برخی از خانواده های قربانیان در خارج از کشور و بسته شدن مرزها سبب شده آن ها مجبور به برگزاری دادگاه عامل حمله به مساجد با تاخیر شوند.
کد خبر: ۲۲۸۵۷۴
۱۵:۰۹ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، برگزاری دادگاه محکومیت عامل متجاوزی که مرتکب حملات به مساجد کرایست چرچ شده و ۵۱ نمازگزار مسلمان در دو مسجد این شهر نیوزیلند به قتل رسانده و ۴۹ تن دیگر را مجروح کرده بود، به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاد.

برنتون هریسون تارنت در سال گذشته اتهام قتل ۵۱ نمازگزار مسلمان و زخمی ساختن ۴۹ نفر دیگر را پذیرفت. این در حالی است که وی سال گذشته خود را گناهکار نمی دانست اما اوایل سال جاری در دادگاه عالی کرایست چرچ از طریق یک پیام صوتی تصویری در دادگاه عالی کرایست چرچ ظاهر شد و محکومیت خود را پذیرفت.

در اعلامیه ای که روز پنج شنبه منتشر گردید کامرون مندر از سوی دادگستری کرایست چرچ ضمن اعلام این خبر گفت: پاندمیک جهانی و کنترل مرزها همچنین بر روی توانایی کسانی که مملکت را اداره می کنند تاثیر گذاشته است و محدودیت ها می تواند مانع از حضور قربانیان و اعضای خانواده های آن ها که هم اکنون در خارج از کشور هستند در دادگاه شود.

مندر گفت: در حال حاضر استعلاماتی برای تعیین وضعیت هر فرد و خانواده ها انجام گرفته است. پس از تایید مواضع، تصمیم گیری در مورد اجرای مجازات اتخاذ خواهد شد.

مندر با بیان اینکه که خواسته خانواده های قربانیان در این رابطه مدنظر است ، گفت: به همین دلیل نیز لازم است تاریخ دادگاه نهایی تا زمان دسترسی دادگاه به اطلاعات کاملتر به تاخیر بیافتد.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
بهانه نباشد، امکان برگزاری مجازی دادگاه هست