۰

استقبال گسترده از سامانه آموزش مجازی زائران حج

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری، استقبال زائران از سامانه آموزش مجازی در یک ماه اخیر را گسترده توصیف کرد و از بیش از ۷۲۶ هزار بازدید از این سامانه خبر داد.
کد خبر: ۲۲۸۵۵۷
۱۳:۵۲ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، نشست شورای مدیران بعثه مقام معظم رهبری، امروز ۱۰ خردادماه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی اخویان، مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری در این نشست با اشاره به اینکه بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر نرم‌افزار کاروان مجازی را در گوشی‌های هوشمند خود نصب کرده‌اند، گفت: میانگین حضور هر کاربر در این نرم افزار ۱۷ دقیقه بوده است.

وی با اشاره به استفاده بیش از ۲۹۰ هزار نفر از کلاس‌های برخط آموزش، گفت: در کانال ویژه روحانیون و مدیران حج ۹۹ در پیام‌رسان «بله» حدود ۴۲۰ روحانی و مدیر عضو شده و ۹۵ کاروان تاکنون در بخش «کاروان من» از نرم‌افزار کاروان مجازی فعال شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دراین جلسه، تأکید کرد: با توجه به وضعیتی که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده است و در حال حاضر عملاً برگزاری تجمعات و همایش‌ها امکان‌پذیر نیست، استفاده از امکانات فضای مجازی در اولویت قرار گیرد.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی پروانه، مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه‌ با اشاره به اینکه نزدیک به ۵۰۰ روحانی به کاروان‌های زائران شیعه معرفی شده‌اند، اظهار داشت: معاینات پزشکی ۳۵۵ نفر از آنان تاکنون انجام شده است. با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده در تخصیص معین و معینه‌ها به کاروان‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، مشکلی وجود ندارد.

سرپرست حجاج ایرانی نیز با اشاره به اینکه عربستان همچنان کشورهای اسلامی را در خصوص حج آینده دربلا تکلیفی نگاه داشته است، از حاضران خواست در برنامه‌ریزی‌ها احتمالات مختلف در مورد حج را مدنظر قرار دهند و مدیران و روحانیون، زائران را توجیه نمایند.

این جلسه با گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین هادی اکبری، مدیر امور اهل سنت بعثه در مورد اقدامات صورت گرفته در این حوزه ادامه یافت و وی از افزایش تعداد کاروان‌های اهل سنت به ۶۳ کاروان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی ابراهیمی، مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه‌ نیز اعلام کرد: بخشی از محصولات فرهنگی حجاج آماده شده است و بخش دیگر با مشخص شدن وضعیت حج به سرعت چاپ و توزیع خواهد شد.

بر پایه این گزارش، در این جلسه حجج‌ اسلام سیدجواد مظلومی و سیدحسین رکن‌الدینی، معاونان بین‌الملل و فرهنگی و محمدحسین خوشنویس، معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه و تعدادی از مدیران این سه معاونت در باره اقدامات صورت‌گرفته و برنامه‌های آینده گزارش دادند.

در پایان این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بار دیگر بر انتخاب نیروهای توانمند و کارآمد برای اعزام به حج تأکید کرد و گفت: حج سهمیه‌ای نیست و حق‌الناس و عدالت در اعزام نیروها باید در نظر گرفته شود و افرادی اعزام شوند که علاوه بر کارایی، از ویژگی چند پیشگی برخوردار باشند.

وی در پایان گفت: از کارکردهای مختلف فضای مجازی در راستای مأموریت‌های کمیته فرهنگی آموزشی اربعین و دو معاونت بین‌الملل و فرهنگی باید هرچه بیشتر استفاده شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: