۰

ارسال سلاح‌های دانمارکی به لیبی توسط امارات

رسانه های دانمارکی با انتشار گزارش ها و تصاویر، از انتقال سلاح های ساخت این کشور که پیش از این به امارات فروخته شده بود به لیبی خبر دادند.
کد خبر: ۲۲۸۵۵۰
۱۳:۳۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، رسانه های دانمارکی تصاویری را منتشر کرده اند که نشان می دهد از جنگنده های نوع IOMAX امارات در درگیری های لیبی استفاده شده است.

در این تصاویر مشخص است که کارت شناسایی یک شخص، حاوی پرچم لیبی بوده و شماره درج شده در زیر جنگنده موجود در تصویر نشان میدهد که یکی از جنگنده های امارات است.

تحقیقات صورت گرفته توسط مؤسسه رسانه ای Danwatch نشان می دهد که تجهیزات نظامی دانمارکی که از سوی شرکت صنایع جنگی «تیرما» در دانمارک به امارات فروخته شده به دست گروه های درگیر در لیبی رسیده است.

به نظر می رسد امارات، جنگنده های خریداری شده از دانمارک را تحویل گروه های درگیر در لیبی داده است. گزارش های منتشر شده از سوی شبکه ۲ تلویزیون دانمارک از استقرار یک فروند جنگنده IOMAX در پایگاه هوایی لیبی حکایت دارد.

پیش از این نیز، گزارش های رسانه ای از استفاده از پهپادهای اماراتی در درگیری های لیبی حکایت داشت. لازم به ذکر است که در حال حاضر عربستان سعودی و امارات از نیروهای وابسته به خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی حمایت می کنند.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: