۰

مخالفت با طرح تشکیل گروه نمایندگان اسلامی در سازمان ملل

مخالفت امارات متحده عربی و مالدیو با طرح پاکستان برای تشکیل گروه غیررسمی سفیران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در سازمان ملل درباره اسلام هراسی، باعث شد تا این تلاش اسلام‌آباد ناکام شود.
کد خبر: ۲۲۸۳۰۰
۱۲:۳۶ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مخالفت امارات متحده عربی و مالدیو با طرح پاکستان برای تشکیل گروه غیررسمی سفیران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در سازمان ملل درباره اسلام هراسی، باعث شد تا این تلاش اسلام‌آباد ناکام شود.

رسانه‌های پاکستانی روز چهارشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش دادند: نماینده دائم این کشور در سازمان ملل در نشست مجازی اخیر با حضور همتایان خود از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، بر لزوم مقابله با اسلام هراسی تاکید کرد.

«منیر اکرم»نماینده پاکستان در سازمان ملل مشکلات پیش روی مسلمانان هند به ویژه خشونت‌ها علیه مردم کشمیر نگران کننده است و اظهار کرد: دولت دهلی نو در وضعیت حاکم ناشی از شیوع ویروس کووید-۱۹، درصدد تغییر بافت کشمیر و صدور اقامت دائم به افراد غیربومی در این کشور است.

وی خواستار تشکیل گروه غیررسمی با حضور سفیران کشورهای سازمان همکاری اسلامی در سازمان ملل برای بررسی اقدام مشترک علیه اسلام هراسی شد اما نمایندگان امارات متحده عربی و مالدیو با این پیشنهاد مخالفت کردند.

وب سایت روزنامه پاکستانی «داون» در این خصوص نوشت: نماینده امارات که ریاست نشست مجازی سازمان همکاری اسلامی را برعهده داشت، تشکیل هرگونه گروه جدید را در حیطه اختیارات شورای وزیران امور خارجه این سازمان دانست و نماینده مالدیو که کشورش روابط نزدیکی با پاکستان دارد، هرگونه اتهام اسلام هراسی در هند و مقصر شناختن دولت دهلی نو را رد کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته در یک پیام توییتری گفت که این کشور پیوسته از سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی خواسته است تا آنچه که در این پیام توییتری ایدئولوژی برتری طلبی نیروهای افراطی هندو در هند، اسلامی هراسی بی‌امان و خشونت خوانده شد، را محکوم کنند.

دبیرخانه‌ عمومی و کمیسیون حقوق بشر سازمان همکاری‌های اسلامی ماه گذشته افزایش خشونت‌ها علیه مسلمانان هند همزمان با شیوع ویروس کرونا در این کشور را محکوم کرد و از دهلی‌نو خواستند تا در مسیر تامین حقوق جامعه اسلامی گام بردارد.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان نیز اول اردیبهشت ماه گذشته، هند را به سرکوب و خشونت علیه جامعه مسلمانان با هدف کم‌رنگ کردن واکنش‌ها به نحوه برخورد دهلی‌نو برای مهار ویروس کرونا، متهم کرده بود.

وی دولت «نارندرا مودی» نخست وزیر هند را به ترویج برتری نژاد هندو متهم کرد و گفت: رویکرد برتری نژاد، نشان دهنده ارتباط نزدیک دولت‌ دهلی‌نو با این نقطه‌نظر است، مواضعی که تاکنون دهلی نو آنها را رد کرده است.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: