۰

دختر مسلمان برنده جایزه شهروند صلح‌جو در برادفورد شد

دختر ۱۶ ساله پاکستانی در شهر برادفورد در بریتانیا برنده جایزه «شهروند صلح جوی جوان روتاری ۲۰۲۰» شد. وی در کودکی همراه با خانواده اش مورد حمله اسلام هراسی قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۲۸۲۵۰
۰۹:۵۵ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،  اقراء خان دختر نوجوان ۱۶ ساله اهل برادفورد در انگلستان برنده جایزه «شهروند صلح جوی جوان روتاری ۲۰۲۰» شد.

اقراء که در برادفورد بزرگ شده در دوران کودکی همراه با خانواده اش با حمله نژادپرستانه و بدرفتاری نژادی روبرو بوده شده و در این باره می گوید: آن لحظه تعیین کننده زندگی من بود و از آن زمان تصمیم گرفتم که همیشه در راس این مبارزه قرار بگیرم و جامعه را به هم نزدیک کنم.

وی گفت: نمی خواستم فقط به عنوان یک دختر پاکستانی انگلیسی تبار در حجاب شناخته شوم بلکه می خواستم دختری باشم که برای حق دیگران می جنگد.

این نوجوان یکی از بنیانگذاران تیم الهیات است که در مدرسه اش، آکادمی برادفورد به عنوان یک گروه مباحثه دینی فعالیت می کند.

وی در کلیسای محلی «پیام صلح» را برای جامعه مسیحیان قرائت کرد و تیم الهیات آن ها نیز در افطاری اجتماعی برای والدین و رهبران مذهبی صحبت کردند. این دختر نوجوان همچنین مربی جیوجیتسو در باشگاه ورزشی بوده و به کودکان آسیب پذیر منطقه دفاع شخصی آموزش می دهد.

اقراء برنده شدن جایزه شهروند صلح جوی جوان روتری را اتفاق مهمی در زندگی اش توصیف کرده و از خانواده، دوستان و معلمانش در مدرسه تشکر کرده و گفت: آنها واقعاً پشتیبان و الهام بخش بوده اند. من از فرصت های بی شماری که آنها برای من فراهم کرده اند، سپاسگزارم و امیدوارم که این امر به دیگران الهام ببخشد تا مرزها را بشکنند و چیزهای جدید را تجربه کنند.

گفتنی است روتاری یک کلوپ بین المللی است که هدف خود را گردهم آوردن رهبران تجاری و حرفه‌ای جهان برای خدمات انسان دوستانه، افزایش اصول اخلاقی و کمک به صلح جهانی عنوان کرده‌است. البته به علت وابستگی هایی به جریان فراماسونری مجمع اسلامی جده و واتیکان پیوستن به آن را ممنوع کرده اند.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: