۰

بازگشایی امامزادگان استان تهران از امروز

امامزادگان استان تهران که پس از شیوع کرونا از اواخر سال گذشته تعطیل شده بود، از امروز با اعمال محدودیت زمانی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به روی زائران باز شد.
کد خبر: ۲۲۸۲۰۹
۱۵:۵۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، امامزادگان استان تهران که به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا اواخر سال گذشته تعطیل شده بودند، امروز به روی زائران باز شدند.

با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا درباره بازگشایی اماکن مذهبی و امامزادگان، محوطه و شبستان آستان‌های مقدس استان تهران پس از بیش از دو ماه تعطیلی، در روزهای گذشته ضدعفونی شد و از امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زائران می‌توانند به این اماکن مقدس مشرف شوند.

البته همچنان بخش ضریح امامزادگان نیز بسته است و امکان برپایی نمازهای جماعت و همچنین تجمع وجود ندارد. علاوه بر این، زمان حضور زائران محدود است و افراد از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ و پس از آن از ساعت ۱۵ تا ۱۹ می‌توانند در محوطه و شبستان آستان‌های مقدس حضور یابند.

داشتن ماسک و دستکش و همچنین همراه داشتن مهر و تسبیح و چادر شخصی برای بانوان نیز از الزامات حضور در آستان‌های مقدس استان تهران است که زائران باید برای تشرف به آن توجه کنند.

البته برخی از امامزادگان استان تهران همزمان با روز عید فطر بازگشایی شده و اقدام به برپایی نماز عیدفطر کردند، اما از امروز تمام امامزادگان به صورت رسمی به روی زائران شدند.

به گزارش فارس، هنوز درباره بازگشایی درهای منتهی به ضریح امامزادگان تصمیم‌گیری نشده است. همچنین درهای حرم امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) همزمان با روز عید سعید فطر به روی زائران باز شد والبته در این اماکن مقدس نیز محدودیت تشرف به ضریح اعمال می‌شود و درهای منتهی به ضریح بسته است.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: