۰

رهایی ۶۰۰ نفر از قصاص با اجرای کمپین‌های مختلف بخشایش‌

دبیر ستاد ملی صبر با اشاره به اجرای کمپین‌های مختلف بخشایش‌های فاطمی، حسینی، رضوی و علوی،‌ برای جلب رضایت شاکیان پرونده‌های قصاص، گفت: سال گذشته ۶۰۰ شاکی با مشارکت در این کمپینها، محکومان به قصاص را بخشیدند.
کد خبر: ۲۲۸۱۹۳
۱۴:۵۳ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، دبیر ستاد ملی صبر با اشاره به اجرای کمپین‌های مختلف بخشایش‌های فاطمی، حسینی، رضوی و علوی،‌ برای جلب رضایت شاکیان پرونده‌های قصاص، گفت: سال گذشته ۶۰۰ شاکی با مشارکت در این کمپینها، محکومان به قصاص را بخشیدند.

سیدمحمدرضا خوشرو، دبیر ستاد ملی صبر با اشاره به برگزاری پویش‌‌های مختلف از قبیل؛ بخشایش فاطمی، بخشایش حسینی، بخشایش رضوی و بخشایش علوی طی سال گذشته که منجر به صلح و سازش بین مردم و آزادی زندانیان شد، گفت: سال گذشته پرچم حرم امام رضا(ع) و امام حسین(ع) به ستاد ملی صبر اهدا شد و با تأسی به این پرچم‌های متبرک، زمینه آزادی تعدادی از زندانیان را فراهم کردیم.

وی به اجرای تئاتر الیورتوئیست از سوی کودکان کانون اصلاح و تربیت و آزادی یکی از این کودکان با پول جمع‌آوری شده در پی بلیط فروشی این تئاتر نیز اشاره کرد و گفت: برای اولین بار با برگزاری این تئاتر ۲۵۰ میلیون تومان جمع‌آوری و زمینه آزادی یکی از زندانیان دیه فراهم شد.

خوشرو ادامه داد: در برنامه مثل ماه(برنامه‌ای که نزدیک به زمان افطار پخش می‌شد) نیز ۳۵۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع‌آوری شد.

وی به این مسئله نیز اشاره کرد که نهادهای مختلفی در کشور، در تلاش برای ایجاد صلح و سازش و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد هستند و گفت: سال گذشته حدود ۶۰۰ رضایت برای قصاص رخ داد که بخشی از آنها مربوط به فعالیت‌های ستاد ملی صبر بوده است.

خوشرو، به مشکلات اقتصادی و بحران‌های مختلفی که از سال گذشته تاکنون در کشور رخ داده است نیز اشاره کرد و گفت: این بحران‌ها و مشکلات اقتصادی موجب کاهش امکانات مردم در اهدای کمک‌های مالی شده؛ از سوی دیگر افراد نیازمند و گرفتار افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: نه تنها بدهی‌های مالی افراد افزایش یافته، بلکه فشارهای روانی ناشی از این مشکلات موجب افزایش درگیری‌ها و نزاع‌ها شده و تاب‌آوری برخی از مردم را کاهش داده است.

دبیر ستاد ملی صبر، تاب‌آوری و کنترل خشم را عامل مهم کاهش پرونده‌های قوه قضائیه دانست و گفت: به دلیل فشارهای موجود کنترل خشم کاهش پیدا کرده است البته باید این مسئله را هم در نظر گرفت که قاطبه مردم ایران، صبر و تحمل در مقابل این فشارهای مضاعف نشان داده‌اند. اگر این حجم از فشارهای اقتصادی؛ تحریم، تورم‌ و ... در سایر کشورها رخ می‌داد، انسجام اجتماعی را به مخاطره می‌انداخت اما باز هم مردم ایران در مقابل این همه مشکلات تاب‌آوری خوبی از خود نشان داده‌اند و علی‌رغم اینکه شیوع کرونا در سایر کشورها موجب حمله به فروشگاه‌ها و درگیری‌ بین مردم شد، مردم ایران با نجابت با کرونا برخورد کردند و علی‌رغم بیکاری تعداد زیادی از مشاغل، مردم با پیوستن به پویش‌های همدلی فشارها را کاهش دادند.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: