۰

ترکیه سامانه پدافند هوایی در حومه ادلب مستقر کرد

منابع خبری از استقرار سامانه پدافند هوایی توسط ترکیه در حومه استان ادلب سوریه خبر دادند.
کد خبر: ۲۲۸۱۸۰
۱۴:۱۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در گزارشی نوشت، اطلاعات به دست آمده از شمال سوریه حاکی از استقرار سامانه‌های پدافند هوایی (موشک میانبرد زمین به هوا) توسط ترکیه در فرودگاه "تفتناز" در حومه شمال شرقی ادلب است.

طبق این گزارش، این سامانه دفاع هوایی "ام‌آی‌ام-۲۳ هاوک" نام دارد و استقرار آن به معنای آمادگی آنکارا برای یک نبرد در شمال سوریه و مقابله با برتری هوایی روسیه و سوریه در این منطقه است.

رای الیوم در ادامه نوشت: مشخص نیست که این اقدام بر توافق مسکو و آنکارا برای توقف درگیری در ادلب تاثیر بگذارد اما نشانه‌هایی از تیره شدن روابط میان دو طرف به دنبال حمایت ترکیه از نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در مقابل نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی وجود دارد و مسکو این اقدام را نقض تفاهمات درباره توقف درگیری در لیبی می‌داند.

در همین راستا، منابع محلی در ادلب به رای الیوم گفتند که روحیه نیروهای تحت امر ترکیه در ادلب به دنبال شنیدن اخباری از پیروزی‌های نیروهای وابسته به آنکارا در لیبی بهتر شده است و همین مساله فرماندهان گروه‌های تحت امر ترکیه را بر آن داشته تا برای تحقق پیروزی مانند همتایانشان در لیبی جبهه‌های نبرد در ادلب را تشکیل دهند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: