۰

تاثیر غرغره آب نمک در کاهش علائم و بهبودی ویروس کرونا

در تازه‌ترین مطالعه انجام شده پیرامون کووید ۱۹ محققان دریافتند غرغره آب نمک تاثیر بسیاری در کاهش علائم ویروس و تسریع روند بهبودی دارد.
کد خبر: ۲۲۸۱۵۹
۱۲:۱۱ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان بسیاری از محققان به دنبال یافتن راهی برای درمان این ویروس و یا دست کم کاهش اثرات و علائم آن در مبتلایان بودند.

تاکنون دارو‌ها و روش‌های درمانی متعددی برای این منظور مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته است که برخی از آن‌ها بی‌تاثیر نبوده است.
در همین رابطه مطالعه‌ای جدید نشان داده است که یک اقدام نسبتاً ساده نه تنها می‌تواند علائم بیماری را کاهش دهد بلکه در کاهش مدت زمان بیماری را نیز موثر است.

محققان دانشگاه ادینبورگ دریافتند که غرغره کردن آب نمک به کاهش علائم و مدت زمان بیماری کووید ۱۹ کمک می‌کند. در این مطالعه ۶۶ بیمار مبتلا به عفونت‌های بینی و گلو که تحت درمان معمول قرار گرفته بودند انجام شد. از این افراد خواسته شد تا به طور مرتب به غرغره آب نمک بپردازند.

محققان پس از گذشت ۱۲ روز دریافتند علائم در افرادی که آب نمک غرغره کرده‌اند، کاهش یافته به طور متوسط سه روز زودتر از سایرین بهبود یافته‌اند.

گرچه این خبر نویدبخش بوده است، اما محققان تاکید کرده‌اند که این امر نیاز به تحقیق بیشتری دارد. این مطالعه اندکی پس از آن صورت گرفت که دانشمندان خواستار تحقیقات فوری در مورد تاثیر دهانشویه در کاهش شیوع ویروس کرونا شدند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: