۰

اخباری از هلاکت مسؤول هماهنگی داعش بین عراق و سوریه

یک منبع امنیتی عراقی از اخبار اولیه درباره هلاکت مسؤول هماهنگ‌کننده داعش در کل عراق و سوریه در حمله هوایی عراق خبر داد. از طرفی دیگر، فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز (دوشنبه) اعلام کرد، عملیات "اسود الجزیره" (شیران جزیره) موجب بازداشت "ستمگران مجرم" شد.
کد خبر: ۲۲۸۰۸۲
۱۵:۳۲ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک گفت، عملیات شیران جزیره اهداف خود را در زمان معین و طبق برنامه محقق کرد. نیروهای امنیتی و در راس آنها سازمان اطلاعات به داده‌های دقیقی دست یافتند که بازداشت "ستمگران مجرم" که محور اصلی داعش در سطح بین‌المللی هستند از جمله فردی که بانک اطلاعاتی داعش به شمار می‌رود را به دنبال داشت.

الخفاجی گفت، رسانه‌های جهت‌دار به لحاظ سیاسی تلاش کردند از اهمیت تروریست عبدالناصر قرداش بکاهند اما در واقع او بانک اطلاعات داعش و فرد خطرناکی است. تروریست‌های داعش که در اماکن امن مخفی شده بودند مورد هدف قرار گرفتند و اکنون توسط نیروهای امنیتی تحت تعقیب قرار دارند و راهی جز کشته شدن یا تسلیم شدن پیش روی آنها نیست.

همچنین سایت شبکه المیادین به نقل از یک منبع امنیتی در عراق اعلام کرد، طبق اطلاعات اولیه، مسؤول هماهنگ‌کننده کل امور میان عراق و سوریه در گروهک تروریستی داعش در پی یک حمله هوایی در عراق به هلاکت رسید.

همچنین سازمان اطلاعات عراق گزارش داد، پس از بازداشت تعدادی از تروریست‌های داعش در استان الانبار، طرح این گروه تروریستی برای اجرای عملیات موسوم به "غزوه رمضان" (هجوم رمضان) علیه برخی مناطق امن شکست خورد.

گروه الصقور در سازمان اطلاعات عراق اعلام کرد، در ادامه عملیات اجرا شده عملیات برق‌آسایی در روز ۲۱ مه علیه بقایای داعش در استان الانبار صورت گرفت. این عملیات از سرعت عمل و دقت در هدف‌گیری برخوردار بود و هشت تن از تروریست‌های داعش طی آن بازداشت شدند.

این منبع گفت: با انجام عملیات ویژه مذکور ما به طرح داعش موسوم به غزوه رمضان در برخی مناطق امن پایان دادیم.

فرماندهی عملیات صلاح الدین در حشد شعبی و ارتش عراق در حال حاضر عملیاتی را در شمال غربی تکریت برای نابودی بقایای داعش انجام می‌دهند بطوریکه حشد شعبی تلاش داعش برای نفوذ به غرب سامرا و عملیاتی دیگر را در صحرای الانبار ناکام گذاشته است.

سازمان مبارزه با تروریسم عراق، چهارشنبه گذشته، اهداف تعیین شده علیه بقایای داعش را اعلام کرد.

عبدالوهاب الساعدی، رئیس سازمان مبارزه با تروریسم با بیان اینکه عملیات مشخصی که این سازمان انجام خواهد داد از پیش برنامه ریزی شده تاکید کرد، عملیات تا زمان از بین بردن کامل داعش ادامه دارد.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: