۰
اشرف غنی در سخنرانی عید فطر:

روند رهایی زندانیان طالبان سرعت می‌یابد

به دنبال اعلام آتش بس سه روز از سوی طالبان در روزهای عید فطر (یکشنبه تا چهارشنبه)، محمداشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان با استقبال از این تصمیم طالبان در سخنرانی بعد از نماز عید فطر گفت که روند رهایی زندانیان این گروه از زندان‌های دولتی تسریع می‌شود.
کد خبر: ۲۲۸۰۴۹
۱۵:۳۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۹

روند رهایی زندانیان طالبان سرعت می‌یابد

به گزارش «شیعه نیوز»، براساس توافقنامه آمریکا و طالبان قرار است که پنج هزار زندانی گروه طالبان از زندان‌های دولت و یک هزار زندانی مربوط به دولت از بند طالبان رها شوند.

به گزارش بی.بی.سی دولت افغانستان تا کنون یک هزار زندانی طالبان و گروه طالبان حدود ۲۰۰ زندانی دولت را آزاد کرده‌اند. اما حدود یک هفته پیش به دنبال شدت گرفتن خشونت‌ها دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که روند رهایی زندانیان طالبان متوقف شده است.

غنی در عین حال خطاب به طالبان گفت که در آزاد کردن زندانیان دولت که نزد آن‌ها زندانی هستند نیز به زودترین فرصت اقدام کنند.

گروه طالبان شب گذشته یک آتش بس سه روزه را در جریان تعطیلات عید فطر اعلام کرد. ذبیح‌الله مجاهد، از سخنگویان طالبان گفته که این گروه از همه افراد خود خواسته که در سه روز آینده و در هیچ جایی دست به عملیات تهاجمی نزنند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: