۰

در تعطیلات عید فطر به لرستان سفر نکنید

استاندار لرستان با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در بروجرد و دلفان، از گردشگران و مسافران خواست که تعطیلات عید فطر به این استان سفر نکنند.
کد خبر: ۲۲۷۹۰۹
۱۰:۰۴ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سید موسی خادمی شامگاه جمعه در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا با اشاره به آخرین وضعیت این بیماری در لرستان، اظهار داشت: با توجه به اینکه هر روز در برخی از شهرستان‌ها افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا را داریم، مقرر شده است برخی از محدودیت‌ها را ادامه دهیم.

در تعطیلات عید فطر به لرستان سفر نکنید

وی، گفت: با توجه به تعطیلات چند روز آینده به مناسبت عید سعید فطر و نظر به جاذبه‌های گردشگری استان لرستان، ممکن است مردم از سایر استان‌ها به لرستان سفر کنند که ما از همین جا اعلام می‌کنیم که استان لرستان علی‌رغم آنکه مردم مهمان نوازی دارد، اما به دلیل آماده نبودن شرایط مهمان نوازی به مقصد لرستان برنامه ریزی نکنند و در این ایام مراکز تفرجگاهی استان به شدت کنترل می‌شوند و پذیرش در این مناطق وجود ندارد لذا از همه هم میهنان به ویژه از استان‌های همجوار درخواست داریم که به استان لرستان سفر نکنند.

استاندار لرستان در خصوص موضوع کنترل و اعمال محدودیت‌ها در ورودی برخی از شهرها، گفت: این موضوع در برخی از شهرستان‌ها به ویژه در چهار شهرستان بروجرد، دلفان، دورود و خرم آباد بر عهده فرمانداران گذاشته شده است.

اوضاع در بروجرد و دلفان قرمز است

خادمی با اشاره به ممنوعیت برگزاری مجالس ترحیم و جشن‌های عروسی، گفت: با توجه به ممنوعیت برگزاری مجالس ترحیم و عروسی اگر افرادی این موضوع را رعایت نکنند مطابق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از همکاری خوب مردم در رعایت فاصله اجتماعی به اهمیت و ضرورت همکاری مردم در کنترل بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: اگر اهالی منطقه‌ای در این زمینه همکاری لازم را نداشته باشند علاوه بر اینکه برای خودشان مشکل ایجاد می‌کنند برای دیگران هم مشکل ایجاد خواهد شد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر در دو شهرستان بروجرد و دلفان گزارشات خوبی واصل نشده است، گفت: آمار مبتلایان در این دو شهرستان نسبتاً بیشتر است و علت آن، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازارها و در مراکز تفریحی است.

خادمی، از مردم فهیم بروجرد و دلفان خواست برای حفظ سلامتی خودشان و همچنین کمک به سلامت استان و خروج از این وضعیت همکاری‌های خود را بیشتر کنند و با رعایت فاصله اجتماعی از حضور در مراسمات و ازدحام‌ها خودداری کنند.

نماز عید فطر اقامه نمی‌شود

وی، عنوان کرد: وقتی استانی در وضعیت هشدار قرار می‌گیرد به حوزه اقتصادی و حوزه‌های دیگر خسارت‌های زیادی وارد می‌شود چراکه ما مجبوریم محدودیت‌ها را افزایش دهیم.

استاندار لرستان در خصوص برگزاری نماز عید فطر، گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، به هیچ عنوان تجمعات بزرگ برگزار نخواهد شد و با توجه به وضعیت استان که در حالت هشدار قرار داریم این فریضه مستحب برگزار نخواهد شد.

خادمی، تصریح کرد: در خصوص دو شهرستان پلدختر و چگنی که وضعیت آنها سفید بوده، آخرین وضعیت آنها بررسی خواهد شد و با همفکری دانشگاه‌علوم‌پزشکی و نماینده ولی فقیه در خصوص برگزاری نماز عید فطر در این دو شهرستان تصمیم‌گیری خواهد شد.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: