۰

هشدار صلیب سرخ درباره اقدامات محدودکننده برای دسترسی به واکسن کرونا

رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر خواستار همکاری جهانی برای دستیابی به ویروس کرونا شده است.
کد خبر: ۲۲۷۸۵۲
۱۲:۰۳ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، فرانچسکو روکا رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر چهارشنبه در اظهاراتی از کشورهای جهان خواست تا برای دسترسی به ویروس کرونا همکاری کنند. وی نسبت به هرگونه اقدام یکجانبه‌ای که مانع از دسترسی کشورهای فقیر به ویروس کرونا شود، هشدار داده است.

وی گفت: واقعیت این است که این خطر وجود دارد. همه باید برای دسترسی به این واکسن برای نجات جان و زندگی مردم جهان تلاش کنند.

روز سه شنبه آمریکا با راهبرد سازمان بهداشت جهانی در اطمینان دادن به کشورهای فقیر در خصوص دسترسی به دارو و واکسن ویروس کرونا مخالفت و این طور استدلال کرده است که این راهبرد یک پیام نادرست را برای خلاقان و محققان ارسال خواهد کرد.

بر اساس آمارهای رویترز، تاکنون حدود 5 میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده و 324 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

روکا در ادامه افزود: اگر کسی بگوید این واکسن و دارو مالکیت معنوی این شرکت است... و قیمت بالا و گزافی برای آن تعیین کند، در نتیجه دسترسی کشورهای فقیر به این واکسن بسیار سخت یا غیرممکن خواهد بود. این مساله قطعا تاثیر منفی زیادی بر کشورهای آسیب پذیر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: می خواهیم مانع از چنین تصمیم های یکجانبه‌ای شویم که می تواند فرصت درمان و دسترسی به واکسن برای همگان را منع کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: