۰

آشنایی با انواع کرم های پوست

اگر می‌خواهید همیشه پوستی زیبا و جوان داشته باشید باید بدانید که پوست تان به چه کرم‌ها ومحصولاتی احتیاج دارد.
کد خبر: ۲۲۷۸۴۴
۱۱:۳۵ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، کرم‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام برای نوعی از پوست مناسب است. اگر می‌خواهید همیشه پوستی زیبا و جوان داشته باشید باید تمام نیاز‌های آن را برآورده کنید پس در قدم اول باید نیاز‌های پوست تان را بشناسید و براساس آن‌ها دنبال یک نقشه خوب برای مراقبت از پوست تان باشید.

کرم‌های مرطوب کننده: این کرم‌ها از سه طریق می‌توانند رطوبت پوست را تأمین نمایندبرخی با بر جای گذاردن یک لایه چرب بر روی پوست مانع از دست رفتن آب پوست می‌شوند (مانند وازلین و کلد کرمها)، برخی کرم‌ها حاوی اجزاء جاذب رطوبت هستند که رطوبت را جذب و در خود نگه می‌دارند، برخی از کرم‌های مرطوب کننده حرفه‌ای (مانند هیدرازن لانکوم) سیستم آب رسانی دارند و مرتب آب به پوست می‌رسانند.

کرم‌های ضد آفتاب: این کرم‌ها حاوی موادی به نام فیلتر‌های ضد اشعه UV هستند که اشعه مضر فرابنفش خورشیدی را از طریق جذب نور و یا تفرق و انعکاس آن تضعیف می‌کنند و مانع از آسیب رساندن آن به پوست می‌شوند. میزان کارایی یک فراورده ضد آفتاب با استفاده از عددی به نام SPF نشان داده می‌شود. مفهوم این عدد افزایش مقاومت پوست در برابر قرمز شدن درصورت استفاده از فراورده ضد آفتاب است. برای مثال اگر پوست بدن شما بدون استفاده از فراورده ضد آفتاب مثلاً پس از ۱۰ دقیقه قرمز شود با استفاده از فراورده ضد آفتاب با SPF=۱۵ پس از ۱۵۰ دقیقه قرمز خواهد شد.

کرم‌های روز و کرم‌های شب: تشابه این دوکرم در مرطوب کنندگی آن‌ها است تفاوت آن‌ها در این است که کرم‌های روز حاوی مقادیری فیلتر ضد آفتاب، ولی کرم‌های شب حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی مفید برای پوست است. تا در طول شب بر روی پوست مانده و تأثیر خود را ظاهر کنند.

منبع: محشر

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: