۰

مسلمانان نیجریه نماز عید فطر را در خانه های خود اقامه می کنند

علمای اسلامی در نیجریه از مسلمانان این کشور خواستند تا نماز عید سعید فطر را در خانه های خود اقامه کنند و به مساجد نروند.
کد خبر: ۲۲۷۸۳۶
۱۱:۰۴ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، علمای اسلامی در نیجریه از مسلمانان این کشور خواستند تا نماز عید سعید فطر را در خانه های خود اقامه کنند و به مساجد نروند.

پروفسور «اسحاق آکینتولا» رئیس شورای حقوق مسلمانان در این باره گفت: مسلمانان باید الگوهای مربوط به پروتکل سلامتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را رعایت کنند.

وی از مسلمانان در سراسر این کشور خواست تا نماز عید فطر را در خانه های خود برگزار کنند که این نماز مقبول درگاه پروردگار خواهد بود.

آکینتولا تاکید کرد که مسلمانان باید شیوه ای محدود را برای برگزاری عید فطر امسال انتخاب کرده و از گردهمایی های غیر ضروری اجتناب کنند.

رئیس شورای حقوق مسلمانان در نیجریه همچنین گفت: نمازگزاران ما می دانند که باید برای حفظ سلامت خود و دیگر شهروندان نیجریه ای از رفتن به مساجد امتناع کنند.

وی افزود: اگر بگوییم که می خواهیم برای اقامه نماز جماعت از خانه های خود خارج شویم زندگی خود و دیگر شهروندان نیجریه ای را به خطر انداخته ایم پس با اطاعت از اصول اخلاقی،دینی و اجتماعی از انجام این کار امتناع می کنیم.

علمای اسلامی نیجریه تاکید کردند که نافرمانی از دستورالعمل های دولت در این شرایط یک اقدام غیر اخلاقی و غیر دینی محسوب می شود.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: