۰

اعلام زمان بازگشایی صحن‌های حرم و جمکران

استاندار قم از بازگشایی صحن های حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران بعد از عید سعید فطر خبر داد و تدابیر مهمی برای زیارت مردم در این اماکن مقدس اتخاذ کرد.
کد خبر: ۲۲۷۸۱۶
۰۹:۳۷ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، استاندار قم از بازگشایی صحن های حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران بعد از عید سعید فطر خبر داد و تدابیر مهمی برای زیارت مردم در این اماکن مقدس اتخاذ کرد.

 دکتر بهرام سرمست بعدازظهر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان قم که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد افزود: شبهای قدر در قم موفق برگزار شد و این امر حاصل همکاری خوب مردم و دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاههای اجرایی بود که امید است با ثباتی که در وضعیت شیوع بیماری در قم داریم شاهد بازگشایی های بیشتری باشیم.

لزوم پیگیری ساماندهی بازار روزها

استاندار قم خواستار پیگیری جدی وضعیت بازار روزها شد و گفت: این شغل جزو مشاغل آسیب پذیر در جریان کرونا بود و نباید در زمینه ساماندهی بازار روزها وضعیت استان را مانند دیگر استان‌های کشور از جمله بازار ماهی فروشان هرمزگان بسنجیم بنابراین دانشگاه علوم پزشکی باید برای شروع فعالیت این بازارها از طریق ستاد ملی پیگیر باشد.

او افزود: فعالیت کارگران ساختمانی هم باید ساماندهی و وضعیت این کارگران بیشتر پیگیری شود چون خانواده های آن‌ها در شرایط بحران کرونا متضرر شدند و باید مکانی برای ساماندهی آنها در نظر بگیریم.

راهپیمایی روز قدس در قم نداریم.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز جهانی قدس گفت: با توجه به این که هم چنان وضعیت قم زرد رنگ است و نماز جمعه هم در این استان برگزار نمی شود، راهپیمایی و هیچ تجمعی هم در روز قدس در استان قم برگزار نخواهد شد و روز جمعه از طریق مجازی مقام معظم رهبری سخنرانی خواهند داشت و به همه رسانه ها مخابره می شود لذا مردم به سخنرانی رهبری باید توجه کنند.

بازگشایی صحن های حرم

سرمست با تاکید براینکه رواق ها و صحن های حرم مطهر تا پایان ماه رمضان بازگشایی نخواهد شد گفت: بعد از عید فطر صحن های حرم مطهر و مسجد جمکران بازگشایی شده و مردم با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله اجتماعی در صبح تنها ۳ ساعت و عصر هم به مدت ۳ ساعت می توانند زیارت کنند.

استاندار قم بیان کرد: نماز عید فطر هم در حرم حضرت معصومه نداریم ولی در مساجد و اماکن باز نماز عید فطر با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد مصوبات ستاد مبارزه با کرونا به گونه ای است که با توجه دادن به وضعیت استان‌ها بازگشایی ها به طور پلکانی رخ دهد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: