۰

تظاهرات ساکنان دیالی با درخواست برای برکناری فرماندهان امنیتی

ده‌ها تن از ساکنان شهر بعقوبه در استان دیالی امروز (چهارشنبه) با برپایی تظاهراتی ادامه حملات تروریستی در این استان را محکوم کرده و خواهان رسیدگی به مشکلات امنیتی شدند.
کد خبر: ۲۲۷۷۷۳
۱۵:۲۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، یکی از تظاهرکنندگان شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی به بغداد الیوم گفت: ده‌ها تن از ساکنان دیالی از مناطق مختلف این استان تظاهرات مسالمت‌آمیزی را در میدان الفلاحه در نزدیکی ساختمان شورای منحل شده دیالی برگزار کرده و رسیدگی واقعی به مشکل امنیتی دیالی، توقف کشتارها و تحقیق درباره علل آن را خواستار شدند.

این شهروند عراقی افزود: این تظاهرات به منزله اجماع نظر ساکنان دیالی بر لزوم توجه به مشکل امنیتی و حمایت از آن، تدوین طرحی اصلاحی برای آن و افشای ابعاد مبهم نفوذهایی است که موجب کشتارها در برخی مناطق شدند.

روز سه‌شنبه نیز در بعقوبه و اطراف شهرهای المقدادیه، الخالص و خان بنی سعد تظاهرات‌ها و اعتراض‌هایی شکل گرفته و تظاهرکنندگان راه‌ها را بسته و با در دست داشتن پلاکاردهایی تغییر فرماندهان امنیتی و رسیدگی به مشکل فساد در بخش‌های امنیتی را خواستار شدند.

منیر فاضل، یکی از این تظاهرکنندگان به خبرگزاری شفق نیوز گفت: خواسته‌های تظاهرکنندگان تغییر فرماندهان امنیتی، پایان یافتن تهدیدهای تروریستی و حملات علیه واحدهای اداری و کشته و زخمی شدن نیروهای امنیتی و شهروندان بی‌گناه است.

فاضل افزود، پس از افزایش تنش‌های تروریستی در مناطق العباره، خان بنی سعد و دیگر مناطق استان دیالی، این تظاهرات در برخی واحدهای اداری به صورت خودجوش آغاز شد و مردم از دولت مرکزی خواستند به موضوع ورود کرده و به مشکل فروپاشی بی‌سابقه امنیتی در دیالی رسیدگی کند.

اما یک مسؤول عالی رتبه استان دیالی که نخواست نامش فاش شود به شفق نیوز گفت: این تظاهرات از سوی برخی احزاب هدایت می‌شوند که منافع آنها در طرح‌های امنیتی و با اجرای قوانین به خطر افتادند.

منبع یاد شده افزود: این تظاهرات علیه رویکردهای دولت و مسؤولان امنیتی استان برپا شده و تظاهراتی سیاسی است که به دست طرف‌هایی هدایت می‌شود که به شکل کلی بر عملیات قاچاق و تجارت بین استان‌ها کنترل دارند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: