۰

نحوه پرورش و نگهداری از گیاه حسن یوسف

گیاه حسن یوسف به دلیل زیبایی ظاهری که دارد از گیاهان پرطرفدار آپارتمانی است.
کد خبر: ۲۲۷۴۲۶
۰۹:۵۷ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، یکی از گیاهان زیبا و پرطرفدار آپارتمانی گیاه حسن یوسف است که به دلیل رنگ‌های متنوعی که دارد زیبایی دو چندانی را به محیط خواهد بخشید.

حسن یوسف گیاه فصلی که معمولا در تمام فصول سبز است، اما در فصول سرد اگر بیرون از منزل بماند باعث خراب شدن آن می‌شود، بنابراین با رعایت نکاتی می‌توانید یک گلدان زیبا حسن یوسف در منزل داشته باشید. این گیاه به رطوبت هوای ۵۹ تا ۷۰ درصد نیاز دارد بنابراین گلدان حسن یوسف را در محیطی که نور غیر مستقیم و گرمای زیادی دارد قرار دهید.

ایجاد رطوبت در هوای اطراف برگ‌های گل حسن یوسف بسیار ضروری است پس بهتر است گاهی به برگ‌ها با مه پاش آب بپاشید و برای آبیاری آن به این موضوع توجه کنید که خاک گلدان حسن یوسف باید مرطوب باشد و به محض خشک شدن خاک باید آن را آبیاری کنید، اما در فصل زمستان بهتر است دفعات آبیاری کمتر باشد.

گیاه حسن یوسف به این نیاز دارد که هر مدتی یکبار آن را هرس کنید، اگر برگ‌های گیاه رنگش کم رنگ شده باشد نشان از این دارد که نور مناسب به آن نرسیده است.

روش‌های تکثیر گیاه حسن یوسف

حسن یوسف به دو روش قلمه زدن و بذر تکثیر پیدا می‌کند، برای قلمه زدن از نیمه‌های تابستان تا آخر پاییز، قلمه‌های انتهایی ساقه را به اندازه ۵ تا ۸ سانتیمتر، آرام جدا کنید و از فشار دادن ساقه‌های نازک و گوشتی قلمه بپرهیزید. آنگاه قلمه‌ها را در گلدانی حاوی کمپوست گلدانی بکارید و درنور مناسب و دمای ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتیگراد نگه داری کنید و مراقب باشید خاک گلدان مرطوب بماند.

بعد از ۱۰ تا ۱۴ روز دور از تابش مستقیم خورشید قرار دهید. هنگامی که قلمه‌ها ریشه زدند آن‌ها را بیرون آورید و در گلدانی با قطر دهانه ۹ سانتیمتر حاوی کمپوست با پایه پیت بکارید، هنگام کاشت دقت کنید ریشه‌ها شکسته یا کنده نشود.

برای کاشت بذر نیز ابتدا بذر‌های این گیاه را در خاکی سبک بکارید و سپس نهال‌های جوان را به خاکی مغذی‌تر که حاوی خاک مرغوب باغچه است انتقال دهید. کاشتن بذر گیاهانی قوی‌تر با برگ‌های درشت و رنگ‌های متنوع به وجود می‌آورد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: