۱

روایت زندگی ۴۰ زن در قرآن به قلم بانوی اماراتی

جیهان محمود متولی، بانوی اماراتی است که در کتاب خود با عنوان «۴۰ زن در قرآن کریم» داستان زندگی و ویژگی‌های شخصیتی زنان ذکرشده در قرآن را روایت کرده است.
کد خبر: ۲۲۷۳۸۵
۱۵:۵۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، جیهان محمود متولی، بانوی اماراتی است که در کتاب خود با عنوان «۴۰ زن در قرآن کریم» داستان زندگی و ویژگی‌های شخصیتی زنان ذکرشده در قرآن را روایت کرده است.

جیهان محمود متولی در این باره گفت: این کتاب چند سال پیش منتشر شده است و در چاپ جدید برخی شخصیت‌های جدید که در قرآن از آن‌ها سخن گفته شده، به آن اضافه شده است.

این نویسنده اماراتی که با معرفی هر شخصیت، ویژگی‌ها، صفات، نقاط ضعف و قوت و شیوه‌ای را که هر یک از شخصیت‌ها بنا بر شرایط زندگی در پیش گرفته‌اند، شرح داده است، می‌افزاید: برای نمونه در این اثر، زندگی حضرت خدیجه(س) که منحصر به فرد بود و می‌توان سبک «رهبری مادرانه» به آن اطلاق کرد، تبیین شده است.

وی ادامه داد: حضرت خدیجه(س) خواندن و نوشتن را در زمانی آموخت که آموزش زنان در آن کمتر رواج داشت. او همچنین قرآن را حفظ کرد و امانتدار کتاب خدا و حافظ تنها نسخه قرآنی که نزد خود داشت، بود و عثمان بن عفان(خلیفه سوم مسلمانان) این قرآن را از او به امانت گرفت تا قرآنی را که امروز در دست داریم، از آن استخراج کند.

جیهان متولی درباره دلیل پرداختن به موضوع زن در قرآن، اهتمام کلی خود به موضوع زن و توجه به زنان در اسلام به شکل خاص را در این مسئله مهم برشمرد و گفت: این کتاب داستان زنانی را که در زمان پیامبر(ص) جایگاه مهمی داشتند و درباره آنان آیاتی نازل شده است مانند «ام سلیم بنت ملحان» زنی که با وجود تنگدستی، مرد فقیری را اطعام كرده و خود سر گرسنه بر زمین نهاد)، ام کلثوم بنت عقبه(نخستين زن مهاجر به مدينه پس از صلح حديبيه که در مکه اسلام آورد و با پیامبر(ص) بیعت کرد) و دیگران را روایت کرده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
ذیلِ پاراگراف چهارم (اخذ عثمان از خدیجه برای قرآن فعلی) دروغ جعلی برای تحریف تاریخ است
شما بعنوان مسلمان جایز نیست چنین دروغ شاخداری را نشر دهید؛ و بایستی فوراً اصلاحش کنید؛ مگر به قدر سانسور سیاسی نمی‌ارزد؟!
1. حضرة خدیجة أم المؤمنین (علیهاالسلام) در عام الحزن (3 سال قبل از هجرت) بر اثر رنجی که از محاصرۀ اقتصادی امثال بنی امیّة لعینه کشید، رحلت فرمود
پسر عفّان (حراق المصاحف) سه دهه بعد (سال 25 هجری) اقدام به جمع قرآن کرد
2. إنْ تَتُوبا إلَا اللّٰهِ فَقَدْ صَغَتْ قُلوبُكُما وَ إنْ تَظاهَرا عَلَيْهِ فَإنَّ اللّٰهَ هُوَ مَوْلاهُ وَ جِبْريلُ وَ صالِحُ الْمُؤْمِنينَ وَ الْمَلائِكَةُ بَعْدَ ذالِکَ ظَهيرٌ ﴿تحریم 4﴾ اگر شما دو زن، توبه كنيد؛ واقعاً دلهاتان انحراف كرده؛ و اگر عليه او همیاری كنيد، خودِ ‏خدا ولیّ اوست و جبرئيل و مؤمنین نکوکار و گذشته از اين، فرشتگان هم پشتيبان اند (4)