۰

آغاز ثبت نام کارفرمایان برای دریافت وام کرونایی از ۲۴ اردیبهشت

فرآیند ثبت‌نام کارفرمایان برای دریافت وام کرونایی فردا (چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه) آغاز می‌شود.
کد خبر: ۲۲۶۸۱۷
۱۱:۳۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، بنابر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فرآیند ثبت نام کارفرمایان برای دریافت وام کرونایی از روز چهارشنبه( ۲۴ اردیبهشت ماه) آغاز می‌شود.

ارسال پیامک‌هایی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بیش از یک میلیون واحد اقتصادی که به شدت در اثر شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند از پنجشنبه گذشته آغاز شده و تا پایان امروز (سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه) ادامه دارد.

بعد از ارسال پیامک مبنی بر اینکه کارفرما می‌تواند در صورت تمایل ثبت نام کند، کارفرمایان از چهارشنبه این هفته به تدریج می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا اقدام به ثبت نام کنند.

روند کار به این صورت است که بر اساس کد ملی که کارفرما وارد سیستم می‌کند، فرآیند ثبت نام آغاز می‌شود و سپس مشخصات اولیه کارفرما بر اساس اطلاعات و تأمین اجتماعی ارائه می‌شود.

هر کارفرمایی که ثبت نام کند و بتواند داده‌های لیست تأمین اجتماعی را در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار دهد کار تأمین تسهیلات سریع‌تر انجام خواهد شد.

یک مرکز تماس آماده شده که اگر اعتراضی از سوی کارفرما یا خویش فرمایی مبنی بر عدم دریافت پیامک صورت گیرد، به طور شبانه روزی بتواند پاسخ سوالات خود را از این مرکز بگیرد‌.

نزدیک به ۳ میلیون شاغل بیمه شده در این یک میلیون واحد اقتصادی آسیب دیده مشغول به کار بودند که در صورت تأیید، اطلاعات به بانکی که خود متقاضی در سامانه ثبت کرده ارسال می‌شود.

گفتنی است؛ به ازای هر یک نفر شاغل بیمه شده که در بنگاه فعال باشد، ۱۲ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود، این رقم برای واحد‌هایی که به اجبار تعطیل شده ‌اند ۱۶ میلیون تومان خواهد بود که تا دو ماه آینده پرداخت‌ها به طور کامل انجام خواهد شد.

اما شرایط دریافت این وام به این صورت است که بنگاه اقتصادی حتماً باید فعال باشد، نیروی کار خود را حفظ کند، شاغل بیمه شده داشته باشد و اگر بنگاه نیروی کار خود را تعطیل کند و نیروی کار جهت دریافت بیمه بیکاری به صندوق بیمه بیکاری مراجعه کند، مشمول این طرح نخواهد شد.

همچنین لازم به ذکر است؛ برای بنگاه‌هایی با نیروی کمتر از ۵۰ نفر ۷۰ درصد حمایت در قالب پرداخت دستمزد و ۳۰ درصد به عنوان سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است و همچنین برای بنگاه‌های بزرگتر نیز ۵۰ درصد به عنوان دستمزد و ۵۰ درصد به عنوان سرمایه در گردش منظور شده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: