۱

ماجرای نمازشب هایی که بلا را از شهر اصفهان دور کرد

از کرامات آخوند ملا عبدالله یزدی این است که او وقتی وارد اصفهان شد پاسی از شب گذشت آخوند به توجه باطن و چشم دل نظر کرد به شهر اصفهان بلافاصله دستور داد که از این شهر کوچ نمائید و بیرون شوید؛ زیرا که می بینم چندین هزار بساط شراب در این شهر گسترده اند، می ترسم ...
کد خبر: ۲۲۶۶۸۱
۱۰:۵۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، یکی از اعمالی که سفارش بسیاری بر آن شده است، اقامه نمازشب می باشد که در این راستا داستان هایی از نمازشب ائمه (ع) و بزرگان دین در شماره های مختلف تقدیم نگاه شما خوبان خواهد شد.

- چندین هزار سجاده نماز شب

از کرامات آخوند ملا عبدالله یزدی - که استاد ملا حسین پدر شیخ بهائی است، و صاحب حاشیه بر تهذیب منطق است، و مشهور به علامه یزدی بود، و استاد ملا عبدالله ملا جلالی دوانی بوده است - این است که او وقتی وارد اصفهان شد پاسی از شب گذشت آخوند به توجه باطن و چشم دل نظر کرد به شهر اصفهان بلافاصله دستور داد که از این شهر کوچ نمائید و بیرون شوید؛ زیرا که می بینم چندین هزار بساط شراب در این شهر گسترده اند، می ترسم خدای تعالی عذابی نازل کند ما هم در آتش بسوزیم، ملازمان بارها را بستند، ملا عبدالله هم سوار شد که از اصفهان خارج شوند.

هنوز از اصفهان بیرون نیامده هنگام سحر شد، آخوند ملا عبدالله بار دیگر چشم دل را گشود و نگاهی به شهر اصفهان کرد و دستور داد برگردید به اصفهان، زیرا که می بینم چندین هزار سجاده گسترده و نماز شب می خوانند و نیایش می کنند، دوباره به منزلی که در شهر اصفهان داشت مراجعت کرد، چون می دانست نماز شب خوانان به واسطه نماز شب هرگونه بلایی را از شهر اصفهان دفع می کنند. (۱)

- نماز شب حضرت مهدی (علیه السلام)

استاد الهی و عارف ربّانی، مرحوم حاج شیخ جواد انصاری همدانی (رحمه الله علیه) می فرمود:

یکی از مؤمنان، شبی که برای نماز شب بیدار شده بود مشاهده کرد که در حدود پانصد خانه از خانه های همدان نورافشانی می کنند. به او الهام شده بود که در این خانه ها نماز شب خوانده می شود.

در نقطه ای (از زمین) عمودی از نور دیده بود که تا آسمان کشیده شده است و به او الهام شده بود که در آن مکان، وجود مقدّس حضرت مهدی (علیه السلام) هست که به نماز شب ایستاده است. (۲)

پی نوشت ها:

۱. قصص العلماء، ص ۱۳۴ یا ۲۳۴، احوال شیخ بهائی

۲. رساله لقاءاللَّه، ص ۱۳۰ – ۱۳۱ به نقل ازداستان های شیرین از نماز شب، سید عبدالله حسینی.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
نگاه عمیق به عکس اصفهان:
ناهماهنگی جهت صحن و سرای «عالی قاپو» با قبله (مسجد)
بیانگر اختلاف سیاست با دین است
چرا حکومتهای باصطلاح اسلامی، چندین هزار سال پس از توحید ابراهیمی، هنوز ول‌کن جهات جغرافیا و گرایش به سوی قبله نیستند؟!
چرا نقشه‌های ساختمانی، نشانگر شمال (N) دارد، امّا از قبله (Q) خبری نیست؟!
چرا وزارت مسکن که شهرهای جدید را در بیابان احداث کرد، بر اساس قبله، خیابان‌کِشی نکرد؟!
چرا قوانین خوانین، برای باجگیری و فضولی در مایملک مردم، هشیار ولی در انطباق شریعت، خوابند؟!
چرا منجّمین متدیّن، «تقویم نجومی» همۀ سکونتگاه‌های بشری [حتّا دِهک‌ها / اتراقهای عشایر] را استخراج و ارائه نکنند؟!
چرا نرم‌افزاری ننباشد تا هرجای کرۀ زمین ایستادی «قبله، اذان، اوقات، اهلّه، اعتاب، احکام و ادعیۀ این‌ جا، ساعت و روز» را با استفاده از GPS آنلاین دقیقاً ارائه و «حدود ترخّص شرعی (درجۀ مدارهای شمالگان و جنوبگان)» را برای مناسک عبادی، مشخص کند؟!