۰

تشکیل هیاتی مشترک برای بررسی حادثه رخ داده در مرز ایران و افغانستان

در گفت و گوی تلفنی ظریف و سرپرست وزارت خارجه افغانستان ۲ طرف درباره تشکیل هیاتی مشترک برای بررسی حادثه رخ داده در مرز ایران و افغانستان توافق کردند.
کد خبر: ۲۲۶۶۵۹
۰۹:۵۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان یکشنبه شب تلفنی گفت و گو کردند.

در این گفتگوی تلفنی آخرین تحولات سیاسی این کشور و ابتکار منطقه ای برای صلح در افغانستان مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار گرفت.

در این گفت و گوی تلفنی طرفین توافق کردند تا دو کشور با همکاری یکدیگر و با تشکیل هیاتی مشترک، حادثه به‌ وقوع پیوسته در مرز مشترک دو کشور را مورد رسیدگی قرار دهند.

 در پی حادثه پیش آمده در مرز مشترک ایران و افغانستان و جان باختن تعدادی از اتباع افغانستان برخی رسانه ها این حادثه را به مرزبانی ایران نسبت دادند که در همین خصوص سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران چندین بار این ادعا را تکذیب کرد.

وی همچنین در آخرین اظهارنظر در این باره ضمن تکذیب ادعاها درباره اتباع افغان، از ارسال یادداشتی رسمی به سفارت افغانستان در تهران و اعلام آمادگی مقامات ذیربط ایرانی برای همکاری مشترک با طرف افغانستانی برای بررسی ادعاهای مطرح شده خبر داد.

محمدجواد ظریف در ۲ ماه اخیر با حنیف اتمر و دیگر مقامات افغانستان و همچنین برخی همتایان و از جمله دبیرکل سازمان ملل در پی اختلافات سیاسی پیش آمده پس از انتخابات اخیر در افغانستان به رایزنی پرداخت.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: