۰

دستور روحانی برای توسعه صادرات کیت‌های تشخیص کرونا

رئیس‌جمهور در دستوری به وزیر بهداشت، بر توسعه تولید کیت‌های تشخیص کرونا برای تامین نیاز داخلی و صادرات آن به کشورهای متقاضی تاکید کرد.
کد خبر: ۲۲۶۴۱۳
۱۲:۰۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹


دستور روحانی برای توسعه صادرات کیت‌های تشخیص کرونا
روحانی نمایه

رئیس‌جمهور در دستوری به وزیر بهداشت، بر توسعه تولید کیت‌های تشخیص کرونا برای تامین نیاز داخلی و صادرات آن به کشورهای متقاضی تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های موفق بخش‌های تحقیقاتی کشور در تأمین نیازمندی‌های لازم برای مقابله با کرونا، بر ضرورت همکاری بیش از پیش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه تولید کیت‌های تشخیص کرونا برای تأمین نیاز داخلی و صادرات آن به کشورهای متقاضی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:
شرایط واگذاری سهام عدالت در بورس تسهیل شود/ زمینه های لازم برای عرضه و توسعه سهام شرکت‌های معدنی فراهم شود
دستور روحانی برای رسیدگی سریع به افزایش قیمت خودرو

بر اساس این گزارش وی، روز جمعه پس از استماع گزارش سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره وضعیت کشور در زمینه مقابله با کرونا، چگونگی غربالگری‌ها و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در مناطق مختلف باابراز خرسندی و تقدیر از تلاش‌های وزارت بهداشت و کادر درمانی کشور در کنترل مؤثر بیماری کرونا بر لزوم تداوم این روند تاکید کرد و افزود: همه دستگاه‌های ذیربط موظف به همکاری با وزارت بهداشت در اجرا و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی هستند تا هرچه زودتر شاهد افزایش مناطق سفید و باز فعالیت همه کسب و کارها و مراکز پر رفت و آمد در این مناطق و به ویژه بازگشایی اماکن مذهبی باشیم.

روحانی همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی مؤثر و آگاه بخشی مردم بر ضرورت و تداوم رعایت شرایط و دستور العمل های بهداشتی تا قطع کامل زنجیره شیوع بیماری تاکید کرد.

‎رئیس جمهور همچنین از وزیر بهداشت خواست تا در راستای اتخاذ تصمیمات مورد نیاز در این موارد، موضوعات لازم را برای بررسی در جلسه یکشنبه ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کند.

وی همچنین به سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز دستور داد تا با بکارگیری همه امکانات و توان موجود و حمایت همه جانبه از مراکز علمی و تحقیقاتی شرایط را برای تولید بیش از پیش کیت‌های تشخیص کرونا در راستای تأمین نیاز داخلی و صادرات آن به کشورهای متقاضی خرید فراهم و تسهیل کنند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: