۰

یونان روابط خود را با سوریه از سر گرفت

وزیر امور خارجه یونان، «تسیا آتاناسیو» سفیر سابق این کشور در سوریه و روسیه را به عنوان نماینده ویژه وزارت امور خارجه یونان در امور سوریه منصوب کرد.
کد خبر: ۲۲۶۲۶۵
۱۰:۲۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت امور خارجه یونان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد بر اساس تصمیم «نیکاس دندیاس» وزیر امور خارجه یونان، «تسیا آتاناسیو» سفیر سابق این کشور در سوریه و روسیه به عنوان نماینده ویژه وزارت امور خارجه یونان در امور سوریه منصوب شد.

این اقدام بدین معناست که یونان در نهایت در مسیر عادی سازی روابط با سوریه قرار گرفته است.

دندیاس نیز با اعلام این موضوع در توئیتر خود که بر اساس تصمیم من، سفیر تسیا آتاناسیو به عنوان نماینده ویژه وزارت امور خارجه یونان در امور سوریه منصوب شده است، احیای تدریجی روابط آتن با دمشق را تأیید کرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه یونان، این دستورالعمل شامل انجام دادن مکاتباتی درباره جنبه‌های بین المللی سوریه و اقدامات بشردوستانه و همچنین هماهنگی اقدامات در ارتباط با تلاش‌های کنونی برای بازسازی سوریه مرتبط خواهد بود.

وزارت امور خارجه یونان همچنین اعلام کرد تسیا آتاناسیو طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ سفیر یونان در سوریه بود، زمانی که او بر روند تعلیق مأموریت دیپلماتیک در این کشور نظارت کرد.

این یک اقدام بسیار راهبردی از سوی وزارت امور خارجه یونان محسوب می‌شود، زیرا آن‌ها فردی را که از قبل با سوریه و مقامات آن آشنا بوده است، به این سمت منصوب کرده اند و این اقدام نشان می‌دهد که با گذشت زمان سفارت خانه یونان در دمشق نیز احیا خواهد شد.

وزارت امور خارجه یونان پیشتر ادعا کرده بود تعلیق روابط دیپلماتیک با سوریه بر اساس شرایط امنیتی صورت گرفته بود.

بیش از ۵۰۰ هزار مسیحی ارتدوکس یونانی در سوریه زندگی و اکثر آن‌ها از بشار اسد حمایت می‌کنند.

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: