۰

کاهش محدودیت‌های کرونایی در بحرین

همزمان با کاهش محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از گسترش کرونا در بحرین، عربستان سعودی برای نقض‌کنندگان قوانین قرنطینه در کشور مجازات‌های بیشتری را تصویب کرده است.
کد خبر: ۲۲۶۲۳۰
۰۸:۴۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، همزمان با کاهش محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از گسترش کرونا در بحرین، عربستان سعودی برای نقض‌کنندگان قوانین قرنطینه در کشور مجازات‌های بیشتری را تصویب کرده است.

 وزارت بهداشت بحرین اعلام کرد که مغازه‌ها و شرکت‌های صنعتی می‌توانند از روز پنج‌شنبه بازگشایی شوند اما رستوران‌ها جز برای ارائه‌ی سرویس به صورت بیرون‌بر مجاز به فعالیت نیستند.

دولت بحرین در اواخر ماه مارس مغازه‌ها و مشاغل غیرضروری را تعطیل و ورود مسافران خارجی را ممنوع اعلام کرد و برخلاف برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، اقدام به قرنطینه سراسری کشور نکرد.

مقامات وزارت بهداشت بحرین در یک کنفرانس خبری اعلام کردند که افراد در خارج از خانه باید از ماسک استفاده کنند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده و به محدودیت‌های پیشگیرانه احترام بگذارند. سینماها، اماکن ورزشی و سالن‌ها هم‌چنان بسته باقی خواهد ماند.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در بحرین به ۳ هزار و ۷۲۰ نفر و شمار قربانیان نیز ۸ نفر گزارش شده است. شمار کل مبتلایان در شش کشور عربی حوزه‌ی خلیج فارس به بیش از ۷۸ هزار نفر و تعداد جان‌باختگان به ۴۳۰ نفر رسیده است.

مقامات در عربستان سعودی همزمان با بازگشایی بازارها و فروشگاه‌های بزرگ در هفته‌ی گذشته اعلام کردند که مجازات‌های جدیدی را برای شهروندانی که اقدامات پیشگیرانه‌ را نادیده می‌گیرند، تصویب کرده است.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در عربستان سعودی تاکنون حدود ۳۲ هزار نفر گزارش شده است که ۲۰۹ مورد فوتی را نیز به ثبت رسانده است.

بحرین در این هفته اقدام به اضافه نمودن ۵۰۰ تخت مراقبت‌های ویژه در سیستم بهداشت و درمان کشور برای موارد بحرانی و یک واحد مراقبت‌های ویژه در بیمارستان صحرایی با ظرفیت ۱۵۲ تخت کرده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: