۰

هشدار یونیسف درباره واکسینه نشدن میلیون‌ها کودک

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل درباره واکسینه نشدن ۱۰ میلیون کودک زیر پنج سال و حدود ۴,۵ میلیون کودک زیر پانزده سال در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا به دلیل بسیج کادر پزشکی برای مقابله با ویروس کروونا هشدار داد.
کد خبر: ۲۲۵۸۸۷
۱۱:۲۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) امروز، یکشنبه درباره واکسینه نشدن میلیون‌ها کودک غرب آسیا و شمال آفریقا هشدار داد و اعلام کرد که برنامه‌های واکسیناسیون کودکان در برخی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا به دلیل بسیج کادر درمانی برای مقابله با ویروس کرونا متوقف شده است.

یونیسف تأکید کرد که در فقدان واکسیناسیون در برخی مناطق غرب آسیا و شمال آفریقا، حدود ۱۰ میلیون کودک زیر پنج سال در معرض خطر کمبود واکسن فلج اطفال و حدود ۴,۵ میلیون کودک کم سن و سال زیر پانزده سال در معرض خطر کمبود واکسن سرخک قرار دارند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل تأکید کرد که با وجود شیوع ویروس کرونا، واکسیناسیون روتین کودکان در برخی کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا همچنان ادامه دارد.

مدیر منطقه‌ای یونیسف در غرب آسیا و شمال آفریقا گفت که واکسیناسیون همه کودکان در برابر بیمارهای مرگباری مانند فلج اطفال، وبا، سرخک، دیفتری و التهاب کبد از طریق اجرای تدابیر پیشگیرانه و استفاده از وسایل شخصی از جمله دستکش و لباس‌های پزشکی، ماسک، دوری از اماکن پرجمعیت و رعایت فاصله اجتماعی در مراکز درمانی امکان‌پذیر است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: