۱

بازگشایی اماکن مذهبی در 300 منطقه سفید در کل کشور

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وجود حداقل 300 نقطه سفید در کشور گفت: بزودی در مناطقی که وضعیت آنها سفید اعلام شود، نماز جماعت و جمعه برگزارمی‌شود.
کد خبر: ۲۲۵۰۱۴
۱۶:۱۴ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری مجازی با خبرنگاران درباره فعالیت مساجد اظهار داشت: با توجه به تغییراتی که در آمار ابتلا و فوت داشته ایم و در دو هفته اخیر نیز روند نزولی در بیماری کرونا را شاهد بودیم، مناطق احصا شده و بزودی مناطق در قالب سفید، زرد، سبز و حتی مواردی قرمز توسط معاونت بهداشت اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: مناطقی که جزو مناطق سفید قلمداد شود می‌توانند بعد از اعلام از سوی معاونت بهداشتی اماکن متبرکه را بازگشایی و همچنین نماز جماعت و جمعه را برگزار کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: مناطقی که سفید اعلام نشوند امکان بازگشایی این اماکن را ندارند و در مناطقی که وضعیت زرد و قرمز داشته باشند مجبور هستیم محدودیت های بیشتری را اعلام کنیم.

جهانپور افزود: ایران در بین 23 کشور حوزه مدیترانه شرقی قویترین ساختار شناسایی و اعلام داده ها را داشته است.

وی ادامه داد: میانگین سنی مبتلایان در جوامع مختلف متفاوت است. در کشورهای اروپایی با توجه به بالا بودن میانگین سنی افراد موارد مرگ و میر بیشتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه معاونت بهداشت و کمیته بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا پس از احصا آمار مختلف مناطق مختلف کشور مناطق را به صورت لیبل سفید، زرد و قرمز مشخص کرده اند که ظرف امروز و فردا این مناطق شناسایی شده در قالب لیبل اعلام می شوند.

جهانپور اضافه کرد: فکر می کنم صدها مناطق کشور سفید اعلام شود و فکر می کنم بیش از 300 منطقه سفید داریم که اعلام می شود و این روش منطقی ترین روش درباره وضعیت مناطق مختلف است و بهتر از اعلام آمار تفکیکی در استانهاست.

وی با بیان اینکه تجمع در پارکها آزاد نشده است، گفت: ورود به پارکها با موضوع تجمع و اتراق متفاوت است و بازگشایی پارکها با هدف حضور انفرادی است و تجمع و اتراق در پارکها ممنوع است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: فعلا مساجد ، بقاع متبرکه و محل تجمع های مذهبی ، فرهنگی و هنری در مناطقی که وضعیت انها از سوی وزارت بهداشت سفید اعلام شود می توانند برگزار شوند.

جهانپور با بیان اینکه از نظر ما هشدار در خصوص شیوع کرونا به قوت خود باقی است، بیان داشت: کرونا حذف نشده و داروی قطعی ندارد و می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: در یکی دوماه اخیر مردم بیشتر موارد را رعایت کردند و فاصله گذاری گذاری اجتماعی بیشتر رعایت کردند و نتیجه آن این شد که از ضریب سرایت در اوائل اسفند ماه در ظرف یک دوهفته اخیر به یک و حتی کمتر از ان رسیدیم.

سخنگوی وزارت بهداشت متذکر شد: بازگشایی صنوف و فعالیت مجدد واحدهای اقتصادی قاعدتا ازدحام مجدد را خواهد داشت اما در این مناطق رعایت نکات بهداشتی جدی تر باید باشد و فاصله گذاری اجتماعی باید لحاظ کنیم. با توجه به موارد رعایت شده ممکن است حتی به مرحله کنترل کرونا نیز برسیم.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: بیمارستانها باید زباله های عفونی خود را بی خطر سازی کنند و شرکت های پیمانکار نیز انها را به محل امحا می برند.

جهانپور در باره تعداد افراد کادر درمان که جان خود را از دست داده اند، گفت: کمیته ای مامور شده تا شرح حال این افراد و تاریخچه آنها را بررسی کنند و و در حین خدمت رسانی آنها بررسی شود تا اگر در حین خدمت رسانی فوت کرده باشند جزو شهداقلمداد شوند و نتیجه این کمیته اعلام می شود.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم بیش از 64 مورد مرگ همکاران درمانی داریم که در روزهای اخیر احصا شده است اما نسبت به بسیاری از کشورها موارد مرگ و میر ما در حوزه کادر درمانی کمتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در هیچ جای دنیا انجام تست pcr را به عنوان غربالگری عمومی انجام نمی دهند و در ایران نیز ظرفیت بین 15 تا 20 هزار تست را داریم و تقریبا 10 برابر موارد مثبت را ما تست انجام داده ایم یعنی روزانه 12 هزار تست می شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
عبدالله مومن
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
وقتی دولت. فعالیت‌هایی اقتصادی و رفت و آمد عمومی در متروها و اتوبوسها و پارکها و بوستان ها را آزاد اعلم می کند.

دیگر بستن حرمهای اهل بیت علیهم السلام و مراکز مذهبی را با توجیه بودن بیماری کرونا. حرف چرت و مزخرفی ست و نشان از چیزی به اسم دشمنی با دین را دارد