۰

تنهایی پاپ فرانسیس در مراسم جمعه مقدس

پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک، روز جمعه، ۲۲ فروردین‌ماه، مراسم «جمعه مقدس» را به دلیل شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، بدون حضور مردم برگزار کرد.
کد خبر: ۲۲۳۱۹۶
۰۹:۴۵ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹

معتقدان کلیسای کاتولیک برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، بر خلاف هرسال از حضور در کلیساها و ادای عبادت‌های جمعه مقدس در کنار یکدیگر خودداری کردند.

بنابر گزارش‌ها هزاران نفر از پیروان کلیسای کاتولیک، مراسم را به طور مستقیم از شبکه‌های تلویزیونی و اینترنتی تماشا کردند.

کلیساهای غربی روز جمعه طبق تقویم میلادی، مراسم جمعه مقدس را از طریق پخش اینترنتی ادا کردند. این اقدام به منظور عمل به قانون منع تجمع برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا صورت گرفت.

سال گذشته این مراسم با شرکت ٢٠هزار نفر برگزار شده بود و از سال ۱۹۶۳ میلادی، این اولین باری است که آمفی تئاتر روم باستان شاهد برگزاری جشن پاپ نیست.

در کشورهای آمریکای لاتین که اهمیت بسیار زیادی برای ایام پاک قائلند نیز مردم مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کردند. در پاناما، اسقف کلیسای کاتولیک با هلی‌کوپتر از فراز شهر گذشت و برای اهالی طلب آمرزش کرد.

در یونان، کلیسای ارتدکس تا همین اواخر رسماً انکار می‌کرد که ویروس کرونا طی مراسم مذهبی و در کلیسا قابل سرایت باشد. اما سرانجام دولت یونان همۀ مراسم مذهبی را تعطیل کرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: