۰

طرح خروج نیروهای آمریکایی از عربستان ظرف ۳۰ روز

یک سناتور جمهوری خواه آمریکایی طرحی را برای خروج نیروهای آمریکایی از عربستان و اعمال فشار بیشتر به این کشور برای کاهش تولید نفت به منظور بر طرف کردن افت قیمت نفت که به کمپانی‌های داخلی تولید انرژی ضرر زده، ارائه کرده است.
کد خبر: ۲۲۳۰۰۵
۰۹:۰۱ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، یک سناتور جمهوری خواه آمریکایی طرحی را برای خروج نیروهای آمریکایی از عربستان و اعمال فشار بیشتر به این کشور برای کاهش تولید نفت به منظور بر طرف کردن افت قیمت نفت که به کمپانی‌های داخلی تولید انرژی ضرر زده، ارائه کرده است.

 در این طرح "بیل کسیدی"، سناتور جمهوری خواه خواستار خروج نیروهای آمریکایی از عربستان ظرف ۳۰ روز پس از تصویب آن شده است.

این سناتور آمریکایی در حالی این طرح را مطرح کرده که پیمان نفتی نهایی اوپک پلاس برای کاهش ۱۰ میلیون بشکه در روز تولید نفت مورد موافقت قرار گرفت.

وی همچنین افزود: خروج نیروهای آمریکایی از عربستان با هدف محافظت از دیگران مشخص می‌کند که دوستی و پشتیبانی یک مسیر دو طرفه است. این طرح همچنین تعرفه‌هایی را بر واردات نفت از عربستان ۱۰ روز پس از تصویب آن اعمال می‌کند. این تعرفه‌ها تضمینی بر این است که قیمت واردات نفت از این کشور کمتر از ۴۰ دلار در هر بشکه نباشد.

این لایحه در حالی مطرح شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده بود که تعرفه‌هایی را بر واردات نفت از عربستان و روسیه وضع می‌کند اما آنها را در بحبوحه مخالفت از سوی شرکت‌های بزرگ نفتی آمریکا اعمال نکرده است. همچنین این طرح شامل خروج سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت یا تاد از عربستان نمی‌شود.

کنگره آمریکا تا ۲۰ آوریل تعطیل است و احتمال تعطیلی آن تا پس از این تاریخ هم به دلیل شیوع کرونا وجود دارد.

تقاضای جهانی برای نفت در نتیجه تدابیری که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به کار گرفته شده است، حدود ۳۰ میلیون بشکه در روز معادل ۳۰ درصد از عرضه جهانی سقوط کرده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: