۰

استفاده تبلیغاتی طالبان از شیوع کرونا در افغانستان

کشور افغانستان نیز از گزند بیماری کرونا در امان نمانده است. آشوب و رویارویی بین نیرو‌های طالبان و دولت مرکزی این کشور به‌رغم شیوع بیماری کرونا همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۲۲۲۹۶۰
۱۱:۳۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه سوئیسی "نویه زوریشر تسایتونگ" با انتشار گزارشی به استفاده تبلیغاتی طالبان از بیماری کرونا در افغانستان پرداخته است.

گزارشگر این روزنامه نوشته است که جنگجویان طالبان در حال حاضر با دشمن دیگری نیز پیکار می‌کنند و آن بیماری کووید-۱۹ است.

تلاش طالبان برای مهار این بیماری تنها با هدف حفظ نیرو‌های وابسته به خود صورت نمی‌گیرد، بلکه آن‌ها تلاش دارند تا با یاری رساندن به ساکنان مناطق تحت کنترل خود، نفوذ خود را نیز افزایش دهند.

حدود نیمی از خاک افغانستان در کنترل نیرو‌های طالبان است. از این رو، آن‌ها نیز در دفاع از جان ساکنان این مناطق مسؤول هستند.

گفته می‌شود که نیرو‌های طالبان در خیابان‌ها و جاده‌های منتهی به شهر‌های تحت کنترل خود، اقدام به پخش اعلامیه درباره مقابله با بیماری کووید- ۱۹ کرده‌اند.

افزون بر آن، نیرو‌های وابسته به طالبان در انتقال بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها نیز فعالیت می‌کنند.
تبلیغات گسترده

طالبان در افغانستان ویدیو‌هایی برای مقابله با بیماری کرونا تهیه و توزیع کرده‌اند. جالب اینجاست که این ویدیو‌ها به زبان انگلیسی توزیع شده‌اند. گرچه گفته می‌شود که این ویدیو‌ها برای راهنمایی مردم کشور‌های همسایه تهیه شده است، اما این احتمال نیز وجود دارد که طالبان از این ویدیو‌ها برای تبلیغات گسترده به سود خود نیز بهره می‌گیرند.

تلاش طالبان برای کمک به مردم در افغانستان در امر مقابله با شیوع بیماری کرونا در شرایطی صورت می‌گیرد که این نیروی اسلام‌گرا به حملات خود به نیرو‌های دولتی افغانستان ادامه می‌دهد.

در پی کسب توافق بین طالبان و آمریکا در دوحه، این احتمال می‌رفت که راه برای استقرار آتش‌بس و صلح در افغانستان تا حدودی هموار شود.

برخلاف تصور اولیه، حملات طالبان به ارتش افغانستان همچنان ادامه دارد. افزون بر آن، نیرو‌های طالبان برخلاف توافق خود با آمریکا از گفت‌وگوی مستقیم با دولت مرکزی افغانستان سر باز زده‌اند.
شیوع بیماری کرونا در افغانستان رو به گسترش دارد

در روز ۲۴ مارس، وزارت بهداشت افغانستان از خطر ابتلای نیمی از جمعیت افغانستان سخن گفته و احتمال داده بود که بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم این کشور در اثر این بیماری جان خود را از دست بدهند.

این در حالی است که بر اساس آمار رسمی، تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در افغانستان ۴۲۳ نفر اعلام شده است. همین آمار خبر از مرگ ۱۸ نفر در اثر ابتلا به این بیماری می‌دهد. در درستی این آمار با توجه به محدودیت‌های تست کرونا تردید وجود دارد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: