۰

آغاز آزادی زندانیان طالبان در افغانستان

دولت افغانستان از آغاز آزادی بخشی از زندانیان طالبان و از سرگیری روند مبادله زندانیان با طالبان خبر داده است.
کد خبر: ۲۲۲۹۴۲
۰۹:۵۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، دولت افغانستان اعلام کرده که ۱۰۰ زندانی طالبان را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای صلح و مهار کرونا آزاد کرد.

در این ارتباط دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرده که این ۱۰۰ زندانی شامل فهرست طولانی از اعضای طالبان بود که تیم فنی این گروه در مذاکره با دولت افغانستان بر سر آن به تفاهم رسیده بودند.

با این حال ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان گفته است که آزادی این زندانیان بخشی از روند آزادی زندانیان با ما نیست و آزادی زندانیان باید طبق توافقنامه بین ما و آمریکا صورت بگیرد.

در بیانیه دفتر شورای امنیت افغانستان آمده که این زندانیان از سوی ریاست عمومی امنیت ملی و دادستانی کل بایومتریک شده و سوگند یاد کرده‌اند که هرگز به میدان جنگ بر نمی‌گردند. دولت افغانستان همین اطمینان را از رهبری این گروه در دوحه نیز دریافت کرده است.

رهایی این زندانیان پس از آن صورت می‌گیرد که گروه طالبان از به تعویق افتادن روند رهایی زندانیان‌شان انتقاد کرده و گفتند که تیم فنی خود را که برای رهایی زندانیان به کابل رفته است، فرامی‌خوانند.

حکومت افغانستان پیشتر گفته بود طالبان نخست خواهان رهایی پانزده فرمانده جنگی‌شان‌اند که عملاً دست‌شان به خون مردم آغشته است. حال منابع دولتی می‌گویند این پانزده نفر شامل این صد نفر نیستند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: