۰

توصیه آیت الله فیاض در خصوص افزایش ارتباط امت با حضرت صاحب الزمان (عج)

آیت الله اسحاق فیاض از مراجع با بیان اینکه مؤمنین نباید به خاطر این شرایط سختی که به سر می برند، احساس شکست و ناامیدی داشته باشند، افزودند: خداوند متعال بزرگترین و شریف ترین نعمت های خود را که همان ولایت اهل بیت علیهم السلام است، بر آنان ارزانی داشته است.
کد خبر: ۲۲۲۷۹۵
۰۸:۵۴ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله محمد اسحاق فیاض از مراجع با بیان اینکه مؤمنین نباید به خاطر این شرایط سختی که به سر می برند، احساس شکست و ناامیدی داشته باشند، افزودند: خداوند متعال بزرگترین و شریف ترین نعمت های خود را که همان ولایت اهل بیت (علیهم السلام) است، بر آنان ارزانی داشته است.

مجله الانتظار در سؤالی از توصیه آیت الله اسحاق فیاض در خصوص افزایش ارتباط امت با حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) جویا شد که متن پاسخ آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ).

این روز ها در آستانه یک مناسبت عزیز و گرامی، سالروز ورادت حضرت بقیه الله الاعظم صاحب العصر و الزمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) هستیم، لذا مؤمنین باید خداوند متعال را که به آنان کرامت بخشیده و از مؤمنین به آن حضرت و منتظران ظهورش قرار داده تشکر کنند.

لذا نکاتی را در خصوص این مناسبت مسرور بیان می کنیم:

اول: مؤمنین نباید به خاطر این شرایط سختی که به سر می برند، احساس شکست و ناامیدی داشته باشند؛ چراکه خداوند متعال بزرگترین و شریف ترین نعمت های خود را که همان ولایت اهل بیت (علیهم السلام) است، بر آنان ارزانی داشته است.

در حدیث شریف آمده است که یکی از شیعیان از درد ها و مصیبت های خود پیش امام صادق (علیه السلام) شکایت کرد. امام (علیه السلام) گفت: ولایت ما اهل بیت را با چه چیزی برابر می دانی؟ آن مرد گفت: ولایت شما از دنیا و آنچه در آن است بالاتر است. امام صادق (علیه السلام) فرمودند: شما از اینجا خارج می شوی در حالی که یک شیء ارزشمندی در دست توست که از دنیا و آنچه در آن است بالاتر می باشد، حال باز شکایت می کنی!

مؤمن باید به هنگام نزول بلا و زیاد شدن مصیبت ها، صبر پیشه گیرد و بصیرت دینی خود را افزایش دهد.

دوم: غیبت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نباید باعث غیبت امت و از بین رفتن آن شود. امام (علیه السلام) اگرچه وجود شریفشان از چشمان ما غایب است ،امّا ایشان به امور مؤمنین رسیدگی کرده و به مسائل دینی اهتمام می ورزند و در حدیث داریم که آن حضرت مانند خورشید پشت ابر هستند.

اعتقاد به حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باید موجب عمل به احکام، تغییر و اصلاح رفتار، امر به معروف و نهی از منکر و تمسک به رسالت ائمه (علیهم السلام) شود.

سوم: خطبا و مبلغان باید از این مناسبت های مبارک برای تشریح میراث ائمه (علیهم السلام) و سیره آنان استفاده کنند.در پایان از خداوند متعال می خواهیم که این مناسبت مبارک را مایه تمسک مؤمنین به دینشان قرار دهد و با ظهور حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بر ما منّت بگذارد تا زمین را پر از عدل و داد کند، همچنان که پر از ظلم و ستم شده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: