۰

اعتراض اشتباهی رهبر راست افراطی فرانسه به پخش اذان

رفتار شتاب زده رهبر راست حزب راست افراطی فرانسه نسبت به پخش اذان اعتراض رسانه های فرانسوی را در پی داشته است.
کد خبر: ۲۲۲۷۹۰
۱۶:۲۸ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «مارین لوپن» رهبر راست حزب راست افراطی فرانسه موسوم به اتحاد ملی در نامه‌ای سرگشاده به وزیر کشور، به صدای اذانی اعتراض کرد که به ‌نوشته وی از بلند‌گوی مسجد در یک شهر کوچک برخواسته بود.

لوپن به کریستوف کاستانر، وزیر کشور فرانسه نوشت: اشغال غیرقانونیِ حریم عمومی از طریق صوت اوج تازه‌ای گرفته است. او افزود: شماری از مساجد در شهرهای لیون،‌ ولانتینی و غیره از دستورالعمل قرنطینه و گرفتاری نیروهای پلیس بهره‌ برده، در فضای عمومی، از بلندگو صدای موذن پخش کرده‌اند.

اما زیاد طول نکشید که مشخص شد واکنش لوپن به ویدئویی صورت گرفته که چندان قابل اعتماد نبوده است و رسانه‌های فرانسه بار دیگر به رهبر راست افراطی این کشور تاختند که شتاب‌زده رفتار کرده است.

رادیوی محلی فرانش‌کنته-بورگونی اعلام کرد که در شهر ولانتینی و دیگر شهرهای این منطقه هرگز اذانی از مسجد پخش نشده و تأکید کرد که قطعه ویدیویی که مجمع ملی از آن استفاده کرده، بخشی از ویديوی مسجد تُرکها در ولانتینی است اما اذانی که صدایش به گوش می‌رسد نه از مسجد بلکه از درون یک آپارتمان، واقع در چند صد متری مسجد، پخش شده است.

همین منبع افزود: در هر صورت این مسجد از آغاز قرنطینه بسته بوده و هیچ اذانی از آن پخش نشده است.

ماه گذشته‌ هم اتحاد ملی با اشاره به قرنطینه، به ویدئوی دیگری که از یک فروشگاه روی فیسبوک منتشر شده بود واکنش نشان داد و نوشت: عده‌ای خلافکار که را با قانون‌شکنی (فروشگاه را) غارت می‌کنند اما کمی بعد معلوم شد که این ویدئو متعلق به یکسال پیش بوده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: